جایگاه تبلیغات

افزایش سهام شرکت تنسنت در یوبیسافت

  • ۱۴۰۱-۰۶-۱۷
  • ۵ بازدید
افزایش سهام شرکت تنسنت در یوبیسافت

شرکت تنسنت به‌دنبال معامله‌ای برای افزایش سهام خود در یوبیسافت است که ارزش این شرکت فرانسوی را حدود ۱۰ میلیارد دلار برآورد می‌کند.

در ادامه‌ی فعالیت‌های شرکت تنسنت به‌منظور گسترش فعالیت در بازارهای خارجی، این شرکت ثروتمند چینی می‌خواهد میزان سهام خود را در یوبیسافت افزایش دهد. این معامله ارزش بزرگ‌ترین استودیوی بازی‌سازی فرانسه را چیزی حدود ۱۰ میلیارد دلار برآورد می‌کند.

تنسنت به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت گیمینگ جهان، علاوه‌بر افزایش سهام خود در بازارهای خارجی ازطریق خرید سهام سازنده‌ی سری بازی‌های اساسینز کرید، به‌آرامی در منطقه‌ی خود نیز درحال‌رشد است. از جمله‌ این معاملات می‌توان به خرید ۱۶.۲۵ درصد از سهام استودیو فرام سافتور، سازنده‌ی بازی الدن رینگ، اشاره کرد. هم‌زمان شرکت چینی NetEase، رقیب محلی تنست، درحال افزایش دارایی‌های خود است و اعلام کرده است که قصد دارد استودیوی فرانسوی کوانتیک دریم را بخرد.

خریده شدن سهام یوبیسافت توسط تنسنت می‌تواند پایانی بر سختی‌های چهار سال گذشته‌ی این شرکت خبرساز باشد. رشته‌ی بی‌انتهای بازی‌های جدیدی که با تأخیر مواجه شده‌اند و اتهام‌های آزار جنسی علیه سران یوبیسافت که منجر به تغییراتی بنیادین در تیم مدیریتی این شرکت شد، گوشه‌ای از حواشی اخیر سازنده‌ی سری بازی‌های تام کلنسی است. در این دوره بود که ارزش هر سهم این شرکت در یک سه‌شنبه از ۱۰۰ یورو به ۴۴ یورو کاهش یافت.

ایو گیلموت، مدیرعامل یوبیسافت، درباره‌ی این معامله گفت: «تنسنت یکی از کلیدی‌ترین سهام‌داران و مهم‌ترین شرکای تجاری بسیاری از پرچمداران صنعت گیمینگ است که شاخص‌ترین بازی‌های ویدیویی را تولید کرده‌اند. این معامله به ما کمک می‌کند تا در سال‌های آتی با قدرت بیشتری ارزش یوبیسافت را افزایش دهیم.»

 

yves guillemot / ایو گیلموت مدیرعامل یوبیسافت

 

این معامله تنسنت را در یک پیمان سهام‌داری با برادران گیلموت، بنیان‌گذاران یوبیسافت، قرار می‌دهد که طبق آن مالکیت بیش از ۱۱ درصد سهام این شرکت در اختیار تنسنت قرار می‌گیرد. طبق بیانیه‌ی یوبیسافت، در این معاهده مالکیت ۴۹.۹ درصد سهام برادران گیلموت به همراه ۵ درصد حق رأی به غول چینی واگذار می‌شود.

برادران گیلموت به‌عنوان خانواده‌ی بنیان‌گذار یوبیسافت، مالک ۱۵ درصد از سهام این شرکت فرانسوی هستند. با جدیدترین سرمایه‌گذاری تنسنت به مبلغ ۲۹۶ میلیون یورو، اگر هر سهم یوبیسافت ۸۰ یورو در نظر گرفته شده باشد، می‌توان ارزش کلی یوبیسافت را ده میلیارد دلار برآورد کرد.

به‌گفته‌ی یوبیسافت، بزرگ‌ترین شرکت چین در حوزه‌ی گیمینگ و فضای مجازی حق دارد سهام مستقیم خود را از میزان ۴.۵ درصد کنونی به ۹.۹۹ درصد افزایش دهد.

رویترز در ماه اوت از افرادی با اطلاع مستقیم از این موضوع خبر داده بود که می‌گفتند تنسنت قصد افزایش سهام در یوبیسافت را دارد. صبح آن چهارشنبه بود که سهام این شرکت چینی دو درصد کاهش ارزش را تجربه کرد.

یوبیسافت گفته است که تنسنت به مدت پنج سال قادر نخواهد بود تا سهام خود را بفروشد و پس از آن نیز برادران گیلموت طبق بندی پیشگیرانه حق دارند تا پیش از سایرین اقدام به خرید این سهام کنند. همچنین تنسنت متعهد است تا سهام مستقیم خود را در یوبیسافت، به مدت هشت سال آینده از مجموع ۹.۹۹ درصد فراتر نبرد.

طبق گفته‌ی سازنده‌ی سری بازی‌های فار کرای، تنسنت که در سال ۲۰۱۸، پنج درصد از سهام یوبیسافت را به قیمت ۶۶ یورو به‌ازای هر سهم خریده بود، با فراهم کردن وامی بلندمدت برای هلدینگ گیلموت‌ها به آن‌ها در پرداخت بدهی‌های خود یاری می‌رساند.

به‌گفته‌ی متیو کانترمن، رئیس مرکز پژوهشی Ball Metaverse Research Partners، به نظر نمی‌رسد که ساختار این معامله تغییری در استراتژی بلندمدت همکاری این دو شرکت ایجاد کند. او می‌گوید:

«در کل به نظر می‌رسد تنسنت شرطی بزرگ روی بهبود عملکرد و افزایش ارزش دارایی‌های معنوی یوبیسافت بسته است. این دو می‌توانند بازی‌های موبایلی و IPهای جدیدی خلق کنند و زمانی‌که شرایط تنظیم رقابت بهبود پیدا کرد، می‌توانند آثار شناخته‌شده‌ی یوبیسافت را وارد بازار چین کنند.»

بازی های یوبیسافت

طبق گفته‌های تحلیل‌گران، سازمان‌های تنظیم رقابت گیمینگ منطقه از ماه ژوئن سال گذشته اجازه‌ی واگذاری لایسنس هیچ بازی جدیدیی به تنسنت را نداده‌اند و این معامله می‌تواند اندکی از فشار روی این شرکت چینی در بازار خانگی بکاهد.

گزارشی نشان می‌دهد که در ماه‌های ژانویه-ژوئن امسال با افزایش نظارت‌های دولتی، درآمد کلی بزرگ‌ترین بازار بازی‌های ویدیویی برای اولین کاهش داشته است.

حدود دو سال پیش بود که چین بازرسی‌های دقیق را روی شرکت‌های تکنولوژی با رشد بالای این کشور شروع کرد. موشکافی نهادهای نظارتی به‌دلیل «توسعه اخلال‌گرانه در ابعاد وسیع» پس از خرید مالکیت‌های پی‌درپی توسط این شرکت‌ها آغاز شد.

تنسنت در ماه گذشته از اولین کاهش درآمد سه‌ماهه در تاریخ این شرکت خبر داد و بخشی از آن به تأیید نشدن بازی‌ها و محدود شدن زمان بازی کردن توسط نهادهای نظارتی برمی‌گردد.

 

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محل تبلیغات اختصاصی

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

محل تبلیغات اختصاصی

جایگاه تبلیغات

محل تبلیغات اختصاصی

محل تبلیغات اختصاصی

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات