جایگاه تبلیغات

تشکیل یک اتحادیه جدید توسط کارمندان استودیو ریون سافت‌ور

  • ۱۴۰۰-۱۱-۰۳
  • ۳ بازدید
تشکیل یک اتحادیه جدید توسط کارمندان استودیو ریون سافت‌ور

کارمندان بخش تضمین کیفیت ریون‌سافت‌ور که با تهدید اخراج شدن روبه‌رو بوده‌اند، برای حمایت از حقوق خود دست به راه‌اندازی یک اتحادیه‌ی جدید زده‌اند.

طبق جدیدترین اخبار بازی، کارمندان بخش تضمین کیفیت استودیوی Raven Software، سازنده‌ و پشتیبان بازی Call of Duty: Warzone، برای حمایت از حقوق خود به تشکیل یک اتحادیه‌ی جدید رای داده‌اند. این موضوع در حالی اتفاق می‌افتد که اخیرا خبر رسید مایکروسافت قصد دارد با مبلغ ۶۸.۷ میلیارد دلار اکتیویژن بلیزارد و زیرمجموعه‌های آن را از جمله ریون‌سافتور بخرد.

ریون سافت‌ور در ایالت ویسکانسین مستقر است و اعضای آن با همکاری اتحادیه‌ی ‌‌بزرگ «کارکنان صنعت ارتباطات آمریکا» در حال راه‌اندازی «اتحادیه‌ی کارکنان صنعت بازی» یا Game Workers Alliance هستند. این افراد همان‌طور که گفته شد، ۳۴ نفر از کارمندان تضمین کیفیت ریون سافت‌ور هستند که ازمیان آن‌ها ۲۷ نفر به حمایت عمومی و علنی از این اتحادیه‌‌ی جدید رای داده‌اند. آن‌ها از اکتیویژن بلیزارد می‌خواهند به‌صورت داوطلبانه اتحادیه‌ی تازه‌ی آن‌ها به رسمیت بشناسد. البته اگر اکتیویژن بلیزارد تا روز سه‌شنبه‌ی همین هفته به این درخواست پاسخ ندهد، این افراد با توسل به نهاد قانونی و فدرال «انجمن روابط کارگری ملی»، یک انتخابات رسمی برگزار خواهند کرد.

تشکیل اتحادیه game workers alliance توسط کارکنان ریون سافت‌ور

یکی از سخن‌گوهای اکتیویژن بلیزارد در همین راستا گفت این شرکت بازی‌سازی «به دقت در حال بررسی» درخواست تشکیل «اتحادیه‌ی کارکنان صنعت بازی» است. علاوه‌براین، اکتیویژن بلیزارد می‌گوید مبلغ حداقل پاداش کارکنان بخش تضمین کیفیت را به میزان ۴۱ درصد افزایش داده، تعداد روزهای مرخصی باحقوق را بیشتر کرده و پوشش درمانی را کامل‌تر کرده است. آن‌ها همچنین ادعا می‌کنند که نوع قرارداد ۶۰ درصد کارکنان پیمانی را به تمام‌وقت تبدیل کرده‌اند.

بکا ایگنر، یکی از تسترهای بخش تضمین کیفیت ریون‌سافت‌ور با انتشار پیامی به رسانه‌ها در خصوص تشکیل اتحادیه‌ی جدید گفت: «افراد در صنعت بازی و مخصوصا قسمت تضمین کیفیت ریون به کار خود و محتوایی که تولید می‌کنند، علاقه دارند. ما می‌خواهیم شور و علاقه‌ی آن‌ها به درستی در محیط کارمان و محتوایی که می‌سازیم، بازتاب پیدا کند.»

محیط داخلی دفتر ریون سافت‌ور

بیش از ۶۰ نفر از اعضای ریون سافت‌ور و همچنین دیگر کارکنان اکتیویژن بلیزارد در لس‌آنجلس، نزدیک به پنج هفته است که در اعتصاب به سر می‌برند و سر کارشان حاضر نمی‌شوند. دلیل آن این است که مدیران اکتیویژن بلیزارد در اوایل ماه دسامبر گذشته (اواسط آذر) تصمیم گرفتند قرارداد کاری تعدادی از کارکنان دپارتمان تضمین کیفیت ریون سافت‌ور را تمدید نکنند و به همکاری با آن‌ها خاتمه دهند. این تصمیم اعتراض بسیاری را در این مجموعه‌ی ۱۰ هزارنفره برانگیخت.

جسیکا گونزالس، یکی از کارمندان سابق اکتیویژن و از هماهنگ‌کنندگان گروه A Better ABK خبر تشکیل اتحادیه توسط کارمندان ریون‌سافت‌ور را «گامی مهم» در راستای همبستگی نیروی کار در صنعت بازی دانست و گفت ریون سافت‌ور اولین استودیوی «بلاک‌باستری» است که اعضایش با تأسیس یک اتحادیه دور هم جمع می‌شوند. او اشاره کرد که این موضوع اتفاق بسیار مهمی است.

اعضای استودیوی ریون سافت‌ور

کارکنان اکتیویژن بلیزارد ماه‌ها است از روسای این شرکت بزرگ درخواست دارند به مشکلات و دغدغه‌های آن‌ها رسیدگی کنند؛ از جمله تبعیض گسترده‌ی جنسیتی و نژادی، آزارواذیت غیراخلاقی و به‌طور کلی وجود یک فرهنگ سازمانی سمی که حتی باعث شد جن اونیل، رئیس پیشین اکتیویژن بلیزارد پس از سه ماه ریاست از مقام خود استعفا دهد. پیش از آن اما جی. الن برک، رئیس سابق بلیزارد و چند تن از دیگر مدیران ارشد شرکت به‌دلیل شکایت ایالت کالیفرنیا، از سمت خود کناره‌گیری کردند.

اداره‌ی اشتغال و مسکن عادلانه کالیفرنیا که بخشی از دولت ایالتی کالیفرنیا محسوب می‌شود، تابستان امسال پرونده‌ی شکایتی علیه اکتیویژن بلیزارد تشکیل داد و مدیران ارشد را از جمله بابی کوتیک، مدیر ارشد اجرایی شرکت، متهم کرد که از موارد تبعیض و آزارواذیت غیراخلاقی در محیط کار خبر داشتند و نه‌تنها برای رفع آن‌ها اقدامی انجام نداده‌اند، بلکه به‌نوعی دست به لاپوشانی زده‌اند. این اداره همچنین می‌گوید اکتیویژن بلیزارد مدارکی را باید در این مورد به دادگاه ارائه کند، دستکاری یا معدوم کرده است.

اعتراض جدی کارمندها به شرکت بلیزارد به خاطر رفتارهای نادرست و زشت با بازی سازهای خود

کارمندان ناراضی اکتیویژن بلیزارد پس از شکایت ایالت کالیفرنیا گروه A Better ABK را راه انداختند تا برای بهبود شرایط به روسای شرکت فشار بیاورند. وال استریت ژورنال در پاییز گذشته دست به تحقیقی زد که در آن به این نتیجه رسید بابی کوتیک برای سال‌ها از موارد تبعیض و آزار خبر داشته، ولی هیچ‌کاری برای رسیدگی به آن‌ها انجام نداده است. پس از این گزارش وال استریت ژورنال بود که تقریبا یک‌پنجم کارکنان اکتیویژن بلیزارد دست به اعتصاب زدند و خواهان استعفای کوتیک شوند.

جالب اینکه مایکروسافت، خریدار اکتیویژن بلیزارد نیز مانند بسیاری از شرکت‌های حوزه‌ی فناوری و گیمینگ اتحادیه‌ای برای حمایت از حقوق کارکنان خود درنظر نگرفته است. البته کارمندان شرکت Lionbridge Technologies در سال ۲۰۱۶ به روسای این شرکت فشار آوردند تا برای راه‌اندازی یک اتحادیه با آن‌ها قرارداد امضا کنند. برخی از اعضای مایکروسافت در بریتانیا و کره‌جنوبی نیز عضو اتحادیه‌های کارگری هستند.

لوگوی اکتیویژن بلیزارد درون لوگوی ایکس باکس

فیل اسپنسر به‌تازگی به روزنامه‌ی واشینگتن پست گفته است که «او شخصا تجربه‌ی زیادی در رابطه با اتحادیه‌های کارگری ندارد.» رئیس ایکس باکس توضیح می‌دهد: «۳۳ سال است در مایکروسافت مشغول به کار هستم و نمی‌خواهم وانمود کنم که در این زمینه (اتحادیه‌ها) تجربه‌ی زیادی دارم. اما این را می‌گویم که ما قرار است به این موضوع بپردازیم که چه چیزی به کارمندان این صنعت قدرت و آزادی‌عمل می‌دهد تا بتوانند بهترین عملکرد خود را داشته باشند؛ صنعتی که همان‌طور که می‌دانید، خلاقیت در آن نقش زیادی دارد و این (رسیدگی به حقوق کارکنان) مهم‌ترین موضوع برای ما است.»

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محل تبلیغات اختصاصی

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

محل تبلیغات اختصاصی

جایگاه تبلیغات

محل تبلیغات اختصاصی

محل تبلیغات اختصاصی

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات