جایگاه تبلیغات

نامه بابی کوتیک به کارکنان اکتیویژن بلیزارد درباره خرید شرکت توسط مایکروسافت

  • ۱۴۰۰-۱۰-۳۰
  • ۳۴ بازدید
نامه بابی کوتیک به کارکنان اکتیویژن بلیزارد درباره خرید شرکت توسط مایکروسافت

بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد، در نامه‌ای به کارکنان این شرکت توضیحات مفصلی درباره قرارداد خرید این شرکت توسط مایکروسافت و اهداف پیش روی شرکت ارائه کرده است.

مایکروسافت دیروز و در خبری غیرمنتظره رسماً اعلام کرد که اکتیویژن بلیزارد را با قراردادی به ارزش ۷۰ میلیارد دلار تصاحب می‌کند. نکته‌ی جالب توجه اینجا است که این اتفاق تنها چند ماه بعد از حواشی پرسروصدای اکتیویژن بلیزارد در خصوص شکایت دادگاه ایالتی کالیفرنیا با اتهام اذیت و آزار کارکنان در محیط کاری این شرکت رقم می‌خورد.

با اینکه در اطلاعیه‌ی رسمی این خبر اعلام شد که بابی کوتیک، مدیرعامل فعلی این شرکت همچنان در سمت خود ابقا می‌شود، گزارش اینسایدرها حاکی از آن است که کوتیک بعد از تکمیل روند خرید شرکت در سال ۲۰۲۳ از اکتیویژن بلیزارد جدا می‌شود.

در هر حال، کوتیک هنوز رئیس اکتیویژن بلیزارد محسوب می‌شود و به مناسبت توافق فروش این شرکت به مایکروسافت، نامه‌ی سرگشاده‌ای به کارکنان آن ارسال کرده که The Verge اقدام به انتشار متن آن کرده است. در ادامه می‌توانید متن کامل این نامه را مطالعه کنید:

بابی کوتیک رئیس activision blizzard

«اعضای تیم،

امروز، روز فوق‌العاده هیجان‌انگیزی است. همان‌طور که ما به مسیر خود برای تماس و تعامل با دنیا ازطریق سرگرمی‌های بی‌نظیر ادامه می‌دهیم، نهایتاً این کار را به‌عنوان بخشی از مایکروسافت انجام خواهیم داد. من اطمینان دارم که تیم فوق‌العاده بااستعداد و بازی‌های خارق‌العاده‌ای که در اختیار داریم، درکنار تعهد مشترک ما برای فراهم کردن بهترین محیط کاری ممکن، ما را برای پیشتازی در رقابت دنیای بازی که ازطریق متاورس درحال تکامل است، آماده خواهد کرد.

چطور به اینجا رسیدیم و به کجا می‌رویم

وقتی به آن‌چه که درکنار هم ساختیم فکر می‌کنیم، چیزهای زیادی برای افتخار کردن داریم. ما در ۳۱ سال گذشته و با ارائه‌ی شادی، سرگرمی، هیجان و اشتیاق به موفقیت، به‌طور مداوم به صنعت گیمینگ شکل دادیم. ما بازی‌ها را به تجربیات اجتماعی تبدیل کردیم و به بازیکنان این امکان را دادیم تا ازطریق جذاب‌ترین شکل سرگرمی، یعنی بازی‌های ما، هدف و معنا پیدا کنند. با انجام این کار، موفق به ایجاد و سرگرم کردن جامعه‌ای متشکل از میلیون‌ها بازیکن از سراسر جهان شدیم.

حالا ایجاد ارتباط میان این جوامع، گام بعدی ما است. فیسبوک، گوگل، تنسنت، NetEase، آمازون، اپل، سونی، دیزنی و بسیاری دیگر، ایده‌های جاه طلبانه‌ی خود را برای ابتکار در صنعت بازی و متاورس دارند. رقبای تثبیت شده و نوظهور صنعت بازی، همگی فرصت بسیار خوبی را برای ورود به دنیای مجازی و مملؤ از محتوای حرفه‌ای تولید شده‌ی متاورس می‌بینند که غنی از محتوای تولید شده به‌دست کاربران و ارتباطات اجتماعی عمیق است.

استعدادهای فوق‌العاده و بازی‌های ارزشمند ما، مؤلفه‌های مهمی برای ساخت یک متاورس غنی هستند. ما همیشه بهترین بازی‌سازان را جذب تیم خود کردیم و بهترین بازی‌ها را ساختیم تا از اشتیاق، الهام، تمرکز و اراده به بهترین نحو استفاده کنیم.

مشارکتی برای تعریف آینده

درحالی‌که سرمایه‌گذاری در تکنولوژی فضای ابری، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، تجزیه و تحلیل داده‌ها، رابط کاربری و قابلیت‌های تجربه کاربری روزبه‌روز رقابتی‌تر می‌شوند، ما معتقدیم که این مشارکت توانایی ما در دستیابی به اهداف جاه‌طلبانه‌ی خود را تقویت خواهد کرد.

در بررسی شرکای احتمالی، همه‌ی راه‌ها درنهایت به مایکروسافت منتهی می‌شد. آن‌ها درست مثل ما سال‌ها است که به ساخت بازی‌های ویدیویی مشغول‌اند و تاکنون بازی‌های خود را برای صدها میلیون کامپیوتر و دستگاه‌های دیگر در سراسر جهان عرضه کردند و تکنولوژی‌ها و نوآوری‌هایی در اختیار دارند که نسل بعدی بازی‌های ویدیویی را پشتیبانی خواهد کرد.

عنوان نامه بابی کوتیک به کارکنان اکتیویژن بلیزارد درباره خرید شرکت توسط مایکروسافت

مایکروسافت علاوه‌براین، از مسیر پیش روی ما برای تقویت بیشتر فرهنگ حاکم بر محیط کاری ما پشتیبانی خواهد کرد. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت حامی پروپاقرص مفهوم مراقبت، به‌عنوان سرمایه‌ی رهبری بوده است. الهام بخشیدن به افراد ازطریق همدلی، یک انگیزه قوی است و ما با تجدید عزم خود در کاری که همین حالا هم درحال انجام آن هستیم، استانداردهای جدیدی را بر فرهنگ محیط کاری خود حاکم کرده و استقبال فراگیری در محیط کاری خود خواهیم داشت.

مهم‌تر از آن این است که مایکروسافت به‌دنبال شما، استعدادهای شما و خلاقیت و تعهد شما نسبت به یکدیگر است. چراکه می‌توان موفقیت‌های اکتیویژن بلیزارد در طول‌ سال‌های گذشته را به تک‌تک شما نسبت داد. مایکروسافت تعهد به برتری و استقلال خلاقیتی را که ما را متمایز می‌کند خوب می‌شناسد و ما تا پایان فرایند این معامله، کمترین تغییرات را در نیروی کاری خود به وجود خواهیم آورد. فعالیت‌های متنوع مایکروسافت، امکان دسترسی به متخصصان، تکنولوژی‌ها و ابزار ارزشمندی را برای ما فراهم می‌کند تا بیش‌ازپیش به توسعه‌ی دانش و توانایی‌های خود بپردازیم.

فرهنگ هیچ سازمانی از جمله خود ما، بی‌نیاز به پیشرفت نیست. به‌لطف نظرات ارزشمند شما، ما درحال بهبود فرهنگ کاری خود هستیم و شخصاً متعهدم تا جایی به تکامل فرهنگ خود ادامه دهم که مایکروسافت در زمان تکمیل این قرارداد، یک محیط کاری نمونه را تحویل بگیرد.

و اما برنامه‌های بعدی…

تکمیل تبادلات بزرگی مانند این، ممکن است مدت زیادی طول بکشد. تا زمانی‌که همه‌ی تأییدیه‌های نظارتی لازم را دریافت نکرده و سایر شروط مرسوم بسته شدن قرارداد برآورده نشده باشد، این توافق به مرحله نهایی نرسیده است. بنابراین انتظار داریم که تا سال مالی ۲۰۲۳ مایکروسافت که به تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ (۹ تیر ۱۴۰۲) منتهی می‌شود، به‌صورت کاملاً مستقل به کار خود ادامه دهیم. من هم به‌عنوان مدیرعامل شرکت با همان شور و اشتیاقی که در ابتدای آغاز این مسیر شگفت انگیز در سال ۱۹۹۱ داشتم، به کار خود ادامه خواهم داد.

البته که این اطلاعیه سؤالات زیادی را به‌دنبال خواهد داشت. بنابراین ما میزبان چندین انجمن و رویداد مختلف خواهیم بود تا از رسیدگی به سؤالات و نگرانی‌های شما اطمینان حاصل کنیم.

من به این شرکت به‌شدت افتخار می‌کنم، به شما و کاری که با هم انجام دادیم افتخار می‌کنم. حالا که به فصل بعدی مسیر خود رسیدیم، احتمالات بی‌شماری پیش روی ما قرار دارد. نمی‌توانم به اندازه کافی قدردان تلاش‌ها، توجهات و تعهد و فداکاری شما در ایجاد ارتباط میان جهانیان ازطریق شادی و سرگرمی باشم.

با تشکر فراوان، بابی»

خرید activision blizzard توسط مایکروسافت

کارکنان اکتیویژن بلیزارد در نوامبر ۲۰۲۱ طوماری را امضا کردند که در آن خواستار برکناری کوتیک از سمت مدیرعاملی شده بودند. این درخواست در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی‌بر نقش پنهانی او در اذیت و آزار و سوء رفتار با کارکنان مطرح شده بود.

همان‌طور که بابی کوتیک در نامه‌ی خود به آن اشاره کرد، قرداد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت هنوز به مرحله نهایی نرسیده است. زیرا موانع قانونی زیادی وجود دارند که یک به یک باید به آن‌ها رسیدگی شود. از جمله‌ی این موارد می‌توان به موافقت سهام‌داران اکتیویژن بلیزارد از انعقاد این قرارداد اشاره کرد. لذا گفته می‌شود این معامله تا پایان سال مالی ۲۰۲۳ مایکروسافت نهایی نخواهد شد. این بازه از ماه ژوئیه ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳ طول می‌کشد.

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محل تبلیغات اختصاصی

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

محل تبلیغات اختصاصی

جایگاه تبلیغات

محل تبلیغات اختصاصی

محل تبلیغات اختصاصی

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات