جایگاه تبلیغات

نسخه های بعدی سری فیفا بازی‌ های بلاکچین خواهند بود

  • ۱۴۰۱-۰۸-۲۰
  • ۳۴ بازدید
نسخه های بعدی سری فیفا بازی‌ های بلاکچین خواهند بود

با اعلام سازمان فیفا، بازی‌های فوتبالی این سری پس از اتمام همکاری با EA با فناوری بلاکچین ساخته می‌شوند.

به‌تازگی فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرد اولین بازی‌های سری FIFA پس از اتمام همکاری طولانی مدت این سازمان با شرکت EA، محصولات بلاکچین Web 3.0 خواهند بود. در همین راستا قرار است چهار بازی بلاکچین فیفا همزمان با برگزاری رقابت‌های جام جهانی فوتبال قطر منتشر شوند که همگی عنوان‌های Web 3.0 هستند و به‌نوعی از فناوری بلاکچین استفاده می‌کنند.

در همین راستا سازمان فیفا در یک بیانیه‌ی مطبوعاتی توضیح داد: «بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیکی برخی از سریع‌ترین فرصت‌های در حال رشد برای سری FIFA هستند؛ زیرا همچنان به گسترش خود در فضاهای دیجیتالی جدید، پلتفرم‌ها و بازی‌هایی که در حال حاضر از نقش طرفداران فوتبال استقبال می‌کنند، ادامه می‌دهد. نسخه‌های جدید سری که همگی با وب ۳.۰ طراحی شده‌اند و آینده‌ی تعامل دیجیتال را در ذهن دارند، در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی قابل بازی هستند و هر کدام شامل یک پیچ و تاب منحصر‌به‌فرد در بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبال جهان خواهند بود».

اولین بازی بلاکچین سری فیفا به نام AI League: FIFA World Cup Qatar 2022 شناخته می‌شود و توسط Altered State Machine ساخته شده است. این محصول یک بازی فوتبال معمولی چهار در مقابل چهار خواهد بود که توسط شخصیت‌های کنترل شده با هوش مصنوعی و بازیکنان در لحظاتی سرگرم‌کننده و تاکتیکی تجربه می‌شود. طبق اطلاعات منتشر شده توسط Altered State Machine، این بازی با محتوای پیش‌بینی شده به مدت ۱۰ هفته عرضه خواهد شد و بازیکنانی که بتوانند رقابت‌های واقعی جام جهانی را به درستی درون این بازی پیش‌بینی کنند، جوایز فیزیکی و دیجیتالی ارزشمندی دریافت خواهند کرد. همچنین بازیکنانی که در این پیش‌بینی‌ها شرکت می‌کنند، چهار کلکسیون منحصربه‌فرد به‌دست می‌آورند و بازیکنان تحت کنترل آن‌ها در رقابت‌های درون بازی می‌توانند از این کلکسیون استفاده کنند.

پوستر بازی fifa 23

دومین بازی بلاکچین فیفا، FIFA World Cup Qatar 2022 نام دارد که در آپلند متاورس جریان داشته و با همکاری Uplandme ساخته شده است. Upland یک متاورس مبتنی بر بلاکچین است که در آن بازیکنان می‌توانند دارایی های مجازی را معامله کنند. همکاری فیفا در این اثر به بازیکنان این امکان را می‌دهد که دارایی‌های دیجیتال رسمی جام جهانی فیفا از جمله فیلم‌هایی از برجسته‌ترین لحظات این رقابت‌ها را جمع‌آوری کنند و برای خرید اقلام دیجیتالی به ورزشگاه و دهکده‌ی مجازی جام جهانی یعنی Lusail سفر کنند.

سومین محصول بلاکچین فیفا FIFA World Cup Qatar 2022 در Phygtl است. این بازی نتیجه‌ی همکاری فیفا با سازندگان برنامه‌ی موبایل تعامل با طرفداران Phygtl خواهد بود. فیفا در توضیحات این بازی می‌گوید: «هواداران می‌توانند یک توپ گلدن گلوب را از کف دست خود در دنیای مجازی به محیط زندگی واقعی خود اضافه کنند یا بخش محدودی از آن را در اختیار داشته باشند تا تصاویر و لحظات ویدیویی انتخاب‌شده خود در جام جهانی را ابدی کنند».

درنهایت آخرین بازی بلاکچین فیفا، Matchday Challenge: FIFA World Cup Qatar 2022 Edition است. طبق توضیحات ارائه شده در بیانیه‌ی مطبوعاتی، Matchday یک بازی پیش‌بینی اجتماعی بسیار جذاب و مبتنی بر کارت‌های فوتبال است. به‌گفته‌ی فیفا، این بازی نماد دیجیتالی هواداران ابدی فوتبال خواهد بود.

فیفا به‌تازگی پس از گذشت نزدیک به ۳۰ سال، همکاری خود با شرکت الکترونیک آرتز را پایان داد. FIFA 23 آخرین بازی EA Sports بود که از نام تجاری فیفا در عنوان خود بهره می‌برد. شرکت EA از سال آینده نام سری فوتبالی خود را به EA Sports FC تغییر خواهد داد و اعتقاد دارد که می‌تواند عصر جدیدی را با آن از ژوئیه ۲۰۲۳ آغاز کند.

نماد جام جهانی قطر 2022

بااین‌حال رئیس سازمان فیفا، در بیانیه‌ای در ماه می تاکید کرد که فقط بازی‌هایی که مجوز رسمی فیفا را داشته باشند برای طرفداران فوتبال قابل اعتماد خواهند بود. وی در ادامه گفت: «من می‌توانم به شما اطمینان دهم که تنها یک بازی معتبر و واقعی که نام فیفا را دارد بهترین بازی موجود برای بازیکنان و طرفداران فوتبال خواهد بود. کلمه‌ی FIFA تنها عنوان جهانی و اصلی است. FIFA 23 ،FIFA 24 ،FIFA 25 و FIFA 26 تا پایان نام ثابت فیفا را به یدک می‌کشند. این نام برای همیشه باقی مانده و بهترین خواهد بود».

فیفا در بیانیه‌ای جداگانه در ماه می اعلام کرد که جدایی از الکترونیک آرتز به آن‌ها اجازه می‌دهد بازی‌های ویدیویی فوتبالی جدید را که با همکاری استودیوها و ناشران دیگر توسعه یافته‌اند منتشر کند تا از این طریق انتخاب بیشتری را برای طرفداران فوتبال و بازیکنان در راستای رقابت‌های جام جهانی قطر ۲۰۲۲ فراهم کنند. به‌گفته‌ی این سازمان فوتبالی، مذاکرات با ناشران پیشرو بازی، شرکت‌های رسانه‌ای و سرمایه‌گذاران در خصوص توسعه‌ی یک بازی فوتبال شبیه‌ساز جدید فیفا برای سال ۲۰۲۴ که مستقیما با سری EA Sports FC رقابت کند، ادامه دارد.

بااین‌حال، فیفا اعلام کرد چند بازی غیر شبیه‌ساز از قبل در دست تولید بوده و در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری عرضه خواهند شد، که اولین آن‌ها یک اثر شایسته‌ی تجربه‌ی بازیکنان است و جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر را شامل می‌شود. به نظر می‌رسد منظور فیفا از این بازی غیرشبیه‌ساز مربوط‌به یکی از بازی‌های بلاکچین معرفی شده باشد. در غیر این صورت باید منتظر معرفی آن از سوی فیفا تا قبل از شروع مسابقات جام جهانی باشیم.

نظر خودتان را با مجله اینترنتی بازی نیوز به اشتراک بگذارید

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محل تبلیغات اختصاصی

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

محل تبلیغات اختصاصی

جایگاه تبلیغات

محل تبلیغات اختصاصی

محل تبلیغات اختصاصی

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات