جایگاه تبلیغات

هتل سنتی یا مدرن؟ کدام را برای اقامت انتخاب کنیم!!

  • ۱۴۰۲-۰۱-۲۹
  • ۳۷ بازدید
هتل سنتی یا مدرن؟ کدام را برای اقامت انتخاب کنیم!!

حتما برای شما هم پیش آمده که زمان رزرو اقامتگاه، گزینه‌های زیادی پیش روی‌تان قرار بگیرد؛ از هتل‌های پر ستاره لوکس و هتل آپارتمان‌های مختلف، تا مهمانسراهای ارزان و متل‌های اقتصادی. هر یک از این اقامتگاه‌ها مزایا و معایب خودشان را دارند. در این بین هتل‌های مدرن و هتل‌های سنتی را از دسته‌بندی‌های اصلی اقامتگاه‌ها می‌شود برشمرد که از جمله گزینه‌هایی هستند که بسیاری از افراد در انتخابشان سردرگم می‌شوند. و هتل سنتی یا مدرن؟ برایشان سوال خواهد شد.
این قضیه بیشتر به این خاطر است که اکثر افراد با ویژگی‌هایی که هر کدام از این انواع هتل‌ها دارند آشنا نیستند. از همین رو تفاوت هتل سنتی و هتل مدرن را نمی‌دانند و برایشان سوال می‌شود، هتل سنتی یا مدرن؟ البته خیلی‌ها بدون توجه به این موضوع در هر هتلی مثل هتل داد یزد اقامت می کنند.
طبیعی است که در این شرایطی معیار و ملاکی جهت انتخاب از بین این دو گزینه اقامتی ندارند. چنانچه شما نیز برای سفری در حال برنامه‌ریزی هستید که به زودی باید عازم آن شوید به احتمال قوی با این پرسش روبه‌رو می‌شوید؛ هتل سنتی یا مدرن؟ اگر برای دانستن پاسخ این سوال مشتاق هستید مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

عنوان هتل سنتی یا مدرن؟ کدام را برای اقامت انتخاب کنیم!!

نگاهی به هتل‌های مدرن

بیایید به پرسش هتل سنتی یا مدرن؟ پاسخ دهیم. در حالت کلی چنانچه بخواهیم از یک هتل مدرن تعریفی ارائه دهیم لازم است بگوییم این دست از هتل‌ها در تقابل با هتل‌های سنتی هستند که مفهوم می‌یابند. در حقیقت این هتل‌های مدرن بودند که با ظهور هتل‌های سنتی توانستند بصورت نوعی از اقامتگاه تعریف داشته باشند.
بدون شک این نوع از هتل‌ها را می‌توان شناخته‌شده‌ترین و رایج‌ترین مدل هتل‌ها دانست که در سراسر دنیا نمونه‌هایی از آن‌ها وجود دارد. این هتل‌ها از چیدمانی امروزی برخوردار هستند و از نظر ظاهری اساسا ساختمان‌های تازه ساز دارند که طراحی معماری آن‌ها بسیار مدرن و شیک می‌باشند. این هتل‌ها واحدهای اقامتی دارند که تا جای ممکن دارای طراحی سبک مینیمال هستند و مجهز به آخرین و جدیدترین امکانات می‌باشند. باید بدانید از ویژگی‌های اصلی هتل‌های مدرن به روز بودن می‌باشد.
به همین خاطر کادر و صاحبان این نوع هتل‌ها همواره تلاش می‌کنند تا در صورت نیاز، تجهیزات اقامتگاه و نیز دیزاین چیدمان آن را تغییر دهند. اینگونه هتل می‌تواند با جدیدترین معیارهای دنیا داشته باشد. البته این قضیه بدان معنا نیست که تمام هتل‌های مدرن از امکانات روز برخوردارند. به عبارتی میزان امکانات و تنوع خدماتی که در هتل‌های مدرن وجود دارد، همه در یک سطح نیستند.
به همین خاطر هتل‌های مدرن براساس سطح به روز بودن امکانات و خدمات، دارای تقسیم‌بندی‌های کوچک‌تری هستند. برای آنکه پرسش هتل سنتی یا مدرن؟ پاسخ دهیم باید درباره هتل‌ها مدرن بدانید که این هتل‌ها بر مبنای امکانات رفاهی طبقه‌بندی در پنج سطح مختلف دارند و آن‌ها را از یک ستاره تا پنج ستاره تقسیم‌بندی می‌کنند. ستاره‌های هتل، بیشتر مفهوم امکانات و تجهیزات رفاهی را می‌رسانند.

عنوان هتل سنتی یا مدرن؟ کدام را برای اقامت انتخاب کنیم!!

نگاهی به هتل‌های سنتی

برای پاسخ به پرسش هتل سنتی یا مدرن؟ از هتل‌های سنتی باید بیشتر بدانیم. هتل‌های سنتی نسل جدیدی از هتل‌ها محسوب می‌شوند که طی چند دهه اخیر بر سر زبان‌ها افتادند و توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب نمودند. در ابتدا این نوع هتل‌ها مطابق با این ایده کلی روی کار آمدند که مکان‌های تاریخی به‌خصوص خانه‌های قدیمی در دسته مکان‌هایی هستند که علیرغم ارزش ذاتی که دارند معمولا به آن‌ها توجه نمی‌شود.
دلیل دیگر نیز آن بود که این خانه‌ها صرفا به عنوان مکانی برای بازدید عموم کاربرد داشت. این درحالیست که خانه‌های قدیمی با صفایی که دارند بسیار جذاب هستند و گزینه ایده‌آلی جهت تبدیل شدن یه یک اقامتگاه بومی به شمار می‌آیند. به همین خاطر هتل‌های سنتی همان خانه‌های تاریخی و قدیمی می‌باشند که با ایده بهروری حداکثری و پس از بازسازی‌های ظاهری در قسمت‌هایی از منزل مسکونی به هتل تغییر پیدا کردند.
کم کم اقامت در این نوع هتل‌ها به خاطر ساختار متفاوت و البته خاصشان در میان مسافران محبوبیت زیادی یافتند. همین موضوع باعث ساخت صورت دیگری از هتل‌های سنتی شد. به عبارتی هتل‌های سنتی خانه‌های تاریخی و یا مکان‌های قدیمی نیستند. آن‌ها سازه‌هایی محسوب می‌شوند که با شکل و شمایل خانه‌های قدیمی ساخته و طراحی شدند.

عنوان هتل سنتی یا مدرن؟ کدام را برای اقامت انتخاب کنیم!!

در هتل ‌های مدرن و هتل‌ های سنتی هزینه ‌های اقامت چگونه است؟

در ادامه پاسخ به پرسش هتل سنتی یا مدرن؟ بد نیست به هزینه‌های آن‌ها بپردازیم. معیارهای مختلفی جهت انتخاب کردن یک هتل برای محل اقامت در طول سفر وجود دارد. از اصلی‌ترین معیارهایی که وجود دارد می‌توان به قیمت اشاره کرد. به همین خاطر در انتخاب میان دو گزینه هتل سنتی یا مدرن؟ مقایسه قیمتی از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.
تصور اکثر افراد به اشتباه آن است که هزینه اقامت در یک هتل سنتی از اقامت در یک هتل مدرن بسیارکمتر می‌باشد. علت این تصور غلط آن است که آن‌ها فکر می‌کنند، یک هتل سنتی تجهیزات و امکانات پایین‌تری در مقایسه با یک هتل مدرن دارد. به همین خاطر هم است که قیمت آن نیز به مراتب پایین‌تر است.
این قضیه درست نیست و بالعکس هتل‌های سنتی همچون هتل‌های مدرن از لحاظ مجهز بودن دارای سطوح مختلفی هستند. قیمت هتل‌های سنتی درست همچون یک هتل مدرن در یک طیف وسیع قرار می‌گیرد. از همین رو می‌توان گفت قیمت اقامت در یک هتل سنتی دارای تجهیزات متنوع معادل می‌باشد با قیمت اقامت در یک هتل پنج ستاره. حتی در برخی موارد این قیمت بیشتر هم می‌شود.

هتل سنتی یا مدرن؟

در مقایسه بین اقامتگاه‌های سنتی و هتل‌های مدرن، باید از جنبه‌های مختلفی که دارند مورد مقایسه قرار داد. بطور کلی در بیان تفاوت آن‌ها می‌توان اظهار داشت، هتل‌های سنتی دارای تفاوت بسیار زیادی در ظاهر و نوع معماری خود با هتل‌های مدرن هستند. اکثر هتل‌های سنتی که دورانی یک خانه مسکونی بوده‌اند، توانستند سبک معماری زمان خودشان را که در حال حاضر آن را به عنوان معماری سنتی می‌شناسیم حفظ کنند.
حتی آن گروه از هتل‌های سنتی که در وهله اول سازه‌ای نو ساز و تازه تاسیس بوده‌اند از عناصر سنتی الهام گرفتند و طراحی شدند. به همین خاطر معماری این گروه از اقامتگاه‌ها با معماری هتل‌های مدرن در تقابل قرار دارد. دیگر تفاوتی که بسیاری از هتل‌ها و اقامتگاه‌های سنتی در مقایسه با نوع مدرن دارند را می‌توان در ماهیت تاریخی و ارزشمند آن‌ها دانست. چراکه اغلب این هتل‌ها از تاریخچه و هویت تاریخی برخوردار می‌باشند، این در حالیست که اغلب هتل‌های مدرن سازه‌های جدید هستند، بدون هیچ هویتی. به عبارتی هویتی که هتل‌های مدرن دارند در اعتبار برند آن هتل و همچنین سابقه فعالیت آن خلاصه می‌شود. این هتل‌ها از نظر تاریخی از شناسنامه‌ای برخوردار نیستند.

جمع‌بندی

تا اینجای مطلب تلاشمان این بود که بتوانیم یک تصور کلی درست از هتل‌های سنتی و هتل‌های مدرن ارائه دهیم. اینگونه پی بردن به شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو نوع اقامتگاه آسان‌تر می‌شود. با این حال سوال مهمی که این مقاله تلاش می‌کند تا به پاسخ آن برسد این است که هتل سنتی یا مدرن؟ در پاسخ به این پرسش لازم است ذکر کنیم، از آنجایی که هر یک از این دو مدل هتل ویژگی‌های خاص خود را دارند، برای هر شخص یکی از آن دو گزینه مناسب می‌باشد. به عبارتی از میان این دو گزینه، انتخاب بیشتر بحث موضوع سلیقه و ذائقه شخصی است. به همین خاطر اگر جزوه افرادی هستید که به دنیای نوستالژیک تمایل دارید، اقامت در هتل سنتی مناسب شما خواهد بود. اما اگر در دسته افرادی هستید که به مکان‌های مدرن و لوکس علاقمندید، هتل مدرن با سلیقه شما سازگارتر خواهد بود.

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محل تبلیغات اختصاصی

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

محل تبلیغات اختصاصی

جایگاه تبلیغات

محل تبلیغات اختصاصی

محل تبلیغات اختصاصی

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات