جایگاه تبلیغات

پیشنهاد CMA به مایکروسافت برای حذف کالاف دیوتی از معامله خرید اکتیویژن بلیزارد

  • ۱۴۰۱-۱۱-۲۲
  • ۲ بازدید
پیشنهاد cma به مایکروسافت برای حذف کالاف دیوتی از معامله خرید اکتیویژن بلیزارد

سازمان CMA بریتانیا به مایکروسافت پیشنهاد داده است برای تسهیل در روند تایید خرید اکتیویژن بلیزارد، مجوعه‌ی Call of Duty را از این معامله حذف کند.

به‌تازگی سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) نظر موقت خود را درباره‌ی خرید پیشنهادی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت اعلام کرد و پیشنهاد داد که سری Call of Duty از این معامله خارج شود. پس از یک تحقیق پنج ماهه، سازمان تنظیم‌کننده‌ی رقابت بریتانیا اعلام کرد که به‌طور موقت نتیجه گرفته است خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت می‌تواند رقابت در صنعت بازی را کاهش دهد و به قیمت‌های بالاتر، انتخاب‌های کمتر یا کاهش نوآوری برای بازیکنان بریتانیایی منجر شود.

همچنین سازمان CMA بر این باور است که سری Call of Duty و سایر فرنچایزها برای رشد صنعت استریم ابری بازی‌ها مهم خواهند بود و مایکروسافت می‌تواند با اختصاص دادن این بازی‌ها به سرویس ابری خود، رقبا را از میدان حذف کند. با اعلام این بیانیه توسط سازمان ناظر بریتانیایی، در حال حاضر می‌توان گفت که سه سازمان مهم نظارتی در ایالات متحده، اروپا و بریتانیا نگرانی‌های خود به خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را اعلام کرده‌اند.

دراین‌میان سازمان CMA پیشنهاد کرده است که جداسازی بخشی از امتیازهای اکتیویژن بلیزارد از این معامله می‌تواند یک راه‌حل پیش روی مایکروسافت برای دریافت تاییدیه‌ی خرید باشد. درواقع CMA پیشنهاد داد که مجموعه‌ی کالاف دیوتی، شرکت اکتیویژن و شرکت بلیزارد به‌عنوان سه بخش مجزا در این معامله در نظر گرفته شوند و مایکروسافت برای خرید هر کدام از آن‌ها به‌صورت مجزا مذاکره انجام دهد.

سازمان ناظر بریتانیایی در ادامه توضیح داد که مایکروسافت تعهدات خود را مبنی بر حفظ Call of Duty روی پلتفرم‌های رقیب مانند پلی‌ استیشن و نینتندو اطلاع داده و CMA این تعهد مایکروسافت را در نظر گرفته است اما ترجیح می‌دهد یک راه‌حل ساختاری بهتر به مانند حذف اکتیویژن یا سری کالاف دیوتی از این معامله را انتخاب کند تا روند اجرای آن با چالش کمتر و سریع‌تر انجام شود.

یکی از شخصیت‌های بازی world of warcraft

علاوه‌براین، سازمان CMA توضیح داد که هر راه‌حل عملی دیگری را که مایکروسافت یا سایر شرکت‌های علاقه‌مند پیشنهاد کنند را که بتواند در رفع نگرانی‌های این سازمان مؤثر باشد در نظر خواهد گرفت. CMA اکنون از طرف‌های معامله‌ی مایکروسافت و اکتیویژن درخواست کرده است تا راه‌‌حل‌ها و پاسخ‌های خود درباره‌ی اعلامیه‌ی موقت این سازمان ارسال کنند تا به بررسی آن‌ها بپردازد. این نهاد بریتانیایی در ادامه اعلام کرد که رای نهایی خود را در تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ (۲۶ آوریل ۲۰۲۳) ارائه می‌کند.

سازمان CMA توضیح داد که به‌عنوان بخشی از تحقیقات خود، مستقیما با رهبران تجاری دو شرکت مایکروسافت و اکتیویژن گفت‌وگو داشته و بیش از سه میلیون سند داخلی این دو کسب‌و‌کار را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. همچنین این سازمان یک نظرسنجی مستقل از گیمرهای بریتانیا را انجام داده و شواهدی را ازطریق طیف وسیعی از ارائه‌دهندگان کنسول‌ها و بازی‌های دیگر و صاحبان پلتفرم‌های بازی ابری جمع‌آوری کرده است.

در ادامه ریما آلیلی، معاون ریاست و مشاور کل شرکت مایکروسافت، در یک بیانیه نسبت به‌گفته‌های CMA توضیح داد: «ما متعهد به ارائه‌ی راه‌حل‌های موثر و آسان برای رفع نگرانی‌های سازمان CMA هستیم. تعهد ما علاوه‌بر اجازه‌ی دسترسی طولانی مدت و ۱۰۰ درصد یکسان به سری Call of Duty ازطریق پلتفرم‌های سونی، نینتندو، استیم و سایر شرکت‌ها، ارائه‌ی مزایای این قرارداد به بازیکنان و توسعه‌دهندگان را حفظ می‌کند و رقابت را در بازار افزایش می‌دهد.

حدود ۷۵ درصد از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی عمومی CMA، موافق هستند که این معامله برای رقابت در بازار بازی‌های بریتانیا مفید است. منظور از دسترسی ۱۰۰ درصد به کالاف دیوتی چیست؟ وقتی می گوییم همه چیز برابر خواهد بود، منظورمان دقیقا به ۱۰ سال برابری در دریافت محتوا، قیمت‌گذاری، ویژگی‌ها، کیفیت و قابل بازی بودن اشاره دارد».

نمایی از بازی overwatch 2

از آن سو شرکت اکتیویژن بلیزارد در بیانیه‌ی خود گفت: «این‌ها یافته‌های موقتی هستند؛ به این معنی که سازمان CMA نگرانی‌های خود را به‌صورت مکتوب بیان کرده و هر دو طرف معامله فرصتی برای پاسخ دادن دارند. ما امیدواریم که از هم‌اکنون تا آوریل بتوانیم به CMA کمک کنیم تا تجارت ما را بهتر بشناسد و اطمینان یابیم که آن‌ها می‌توانند به هدف مأموریت خود یعنی ایجاد فضای کسب و کاری که در آن بازیکنان از انتخاب‌های عالی و معاملات منصفانه مطمئن باشند، رقابت موثر وجود داشته باشد، نوآوری و پیشرفت ایجاد شود و درنهایت کل اقتصاد بریتانیا به‌طور مولد و پایدار رشد کند، برسند».

سازمان CMA در نظر موقت خود ادعا می‌کند که خرید پیشنهادی اکتیویژن بلیزارد تاثیر منفی بر بازار خدمات بازی ابری و عرضه کنسول‌های بازی خواهد داشت. علاوه‌براین، سازمان مذکور عقیده دارد که با انجام این خرید، مایکروسافت به‌طور قابل‌توجه رقابتی را که در آینده احتمالی در بازار بازی‌های ابری بریتانیا با آن مواجه خواهد شد کاهش می‌دهد.

CMA در ادامه توضیح داد شواهدی که در اختیار آن قرار گرفته است از جمله داده‌هایی درباره‌ی نحوه‌ی ارزش‌گذاری مشتریان در مسیر عادی کسب‌وکار، نشان می‌دهند که مایکروسافت انحصاری کردن بازی‌های اکتیویژن را برای کنسول‌های خود یا انتشار آن‌ها در شرایط نابرابر روی پلتفرم پلی استیشن را از نظر تجاری سودمند می‌داند. این سازمان در این‌باره افزود:

«ایکس باکس و پلی استیشن در حال حاضر رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند و دسترسی به مهم‌ترین محتوای بازار به مانند Call of Duty، بخش مهمی از این رقابت است. کاهش این رقابت بین مایکروسافت و سونی می‌تواند منجر به این شود که همه بازیکنان در طول زمان شاهد قیمت‌هایی بالاتر، کاهش خلاقیت، کیفیت پایین‌تر و خدمات بدتر روی کنسول‌های بازی باشند».

گوست در call of duty modern warfare 2

مارتین کولمن، رئیس هیئت مستقل کارشناسانی که تحقیقات فاز دوم CMA را انجام می‌دهند، توضیح داد: «تخمین زده می‌شود که حدود ۴۵ میلیون بازیکن در بریتانیا وجود دارد و مردم در بریتانیا بیش از هر شکل دیگری از سرگرمی‌ها به مانند موسیقی، سینما، تلویزیون و کتاب، برای بازی‌ها هزینه می‌کنند. رقابت شدید بین ایکس‌ باکس و پلی‌ استیشن، بازار بازی‌های کنسول‌ها را در ۲۰ سال گذشته متحول کرده است. پیشرفت‌های جدید و هیجان‌انگیز در بازی‌های ابری به بازیکنان حق انتخاب بیشتری می‌دهد.

وظیفه ما این است که مطمئن شویم بازیکنان بریتانیایی گرفتار آتش متقابل اینگونه معاملات جهانی نمی‌شوند که به مرور زمان می‌تواند به رقابت آسیب برساند و منجر به قیمت‌های بالاتر، انتخاب‌های کمتر یا کمبود نوآوری شود. ما به‌طور موقت دریافتیم که ممکن است در این پرونده، چنین اتفاقی رخ دهد. ما همچنین امروز توضیحی را برای شرکت‌های دو طرف ارسال کرده‌ایم تا نشان دهیم که چگونه نگرانی‌های ما ممکن است حل شود و از نظرات آن‌ها و هر پیشنهاد جایگزینی که می‌خواهند ارائه کنند، استقبال کرده‌ایم».

خرید احتمالی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، بزرگ‌ترین معامله‌ی صنعت بازی تا امروز به شمار می‌آید و تاکنون با مخالف شدید شرکت سونی و اعلام نگرانی از جانب سازمان‌های ناظر رقابت اروپا، ایالات متحده و بریتانیا مواجه شده است. در هفته گذشته، اتحادیه اروپا یک اعلامیه برای مایکروسافت صادر کرد که در آن نگرانی‌های خود را در مورد این معامله ۶۹ میلیارد دلاری بیان کرده بود. براساس گزارش اخیر نیویورک تایمز، مایکروسافت معتقد است که سازمان‌ ناظر بریتانیا و کمیسیون اروپا برای دریافت راه‌حل‌های احتمالی، آماده هستند و امیدوار است که آن‌ها را متقاعد کند تا تعهدهای ارائه شده را بپذیرند و این خرید را تایید کنند.

شخصیت‌های مجموعه‌ی اکتیویژن بلیزارد

تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند اگر مایکروسافت بتواند نظر سازمان‌های اروپایی را جلب کند، ممکن است در دستیابی به توافق با FTC شانس بیشتری داشته باشد. بااین‌حال باید در نظر داشت که این سه سازمان ناظر و مهم می‌توانند در هر زمان بر یکدیگر فشار بیاورند و نظر دیگری را در مورد این پرونده تغییر دهند.

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محل تبلیغات اختصاصی

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

محل تبلیغات اختصاصی

جایگاه تبلیغات

محل تبلیغات اختصاصی

محل تبلیغات اختصاصی

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات