استودیوی هاوسمارک اخیرا اعلام کرد که بازی بعدی که در حال توسعهی آن است شامل ایدهها و سیستمهای روایی میشود که در بازی Returnal استفاده شدهاند.
بازی روگ لایک Returnal را میتوان یکی از جاهطلبانهترین آثار پلی استیشن ۵ تا به امروز دانست. در این بازی با ماجراجوییهای یک فضانورد به نام Selene همراه میشویم که تیم سازنده آن را با انتشار حالت مبارزهی بینهایت، بخش Tower of Sisyphus و حالت کوآپ گسترش داده است تا بازیکنان بتوانند به همراه یکی از دوستان خود دربرابر ارتش بیگانگان Atropos مقاومت کنند.
اخیرا استودیوی هوسمارک تایید کرده است که بازی بعدی آنها دنبالهی بازی Returnal نخواهد بود. در عوض این تیم هماکنون در حال توسعهی یک IP کاملا جدید است. تاکنون جزئیات زیادی از این بازی منتشر نشده است اما اخیرا Eevi Korhonen، طراح ارشد داستان هاوسمارک، اعلام کرد که در این بازی جدید قرار است از مفاهیم و سیستمهای روایی استفاده شود که در ابتدا برای بازی Returnal برنامهریزی شده بودند اما به نسخهی نهایی راه پیدا نکردند.
Korhonen در یک مصاحبه با وبسایت VGC گفت: «Returnal بسیار جاهطلبانه بود. ما رویای فوقالعاده بزرگی داشتیم ولی با این وجود باید محتوای زیادی شامل ایدهها و سیستمهای روایی را از آن حذف میکردیم. من بسیار برای استفاده از این محتوای حذف شده و دیدن اینکه چگونه در دل داستان IP جدید جای میگیرند، هیجانزده هستم». در طول این مصاحبه، Korhonen در مورد روند توسعهی Returnal و نحوهی ساخت یک بازی برای کنسول جدید در مقیاسی بسیار بزرگتر از چیزی که قبلا هاوسمارک ساخته است، توضیحاتی را ارائه داد:
«ما کاملاً نمیدانستیم که بازی Returnal قرار است تا چه اندازه بزرگ باشد. ساختن این بازی برای پلتفرمی جدید و با استفاده از یک موتور جدید با استفاده از تیمی تازهکار، این موارد نیاز به فراگیری داشتند. اکنون ما آن تیم را داریم که از مراحل سخت عبور کرده و یاد گرفته است که چگونه یک بازی مانند Returnal بسازد؛ بنابراین اکنون باید شروعی قدرتمندتر داشته باشیم».
در ادامه طراح ارشد داستان بازی Returnal در مورد دشواری داستانسرایی خوب و متناسب با گیمپلی روگلایک بازی صحبت کرد: «فکر میکنم ما اهمیت سرعت و دشواری پیادهسازی آن در یک بازی روگلایک را یاد گرفتهایم. بسیار دشوار است که این مورد را کنترل کنیم و بگوییم خب، حالا باید با یک ضرب داستانی عالی، وارد عمل میشویم. این نوعی از زیباییهای بازیهای خطی به شمار میآید که شما کاملا میتوانید آن را کنترل کنید».
در ادامه وقتی از Korhonen دربارهی احتمال ادامه دادن داستان شخصیت Selene سؤال شد، او درکنار عدم تایید این موضوع، آن را بهصورت کامل رد نکرد. او بهسادگی خندید و پاسخ داد: «من نمیتوانم زیاد در مورد آن نظر بدهم اما فکر میکنم اعضای تیم در اوایل سال جاری اشتباه کردند که اعلام کردند ما در حال کار روی یک IP اورجینال هستیم. البته اگر بعدا به سراغ داستان Selene بازگردیم، نتیجه معلوم خواهد شد».
بازی Returnal هماکنون بهصورت انحصاری روی کنسول پلی استیشن ۵ در دسترس بازیکنان قرار دارد.
نظر شما دربارهی این خبر چیست؟ آن را با مجله اینترنتی بازی نیوز و دیگران به اشتراک گذارید.