جایگاه تبلیغات

بررسی بازی My Hero Ultra Rumble

  • ۱۴۰۲-۰۷-۲۰
  • ۸ بازدید
بررسی بازی my hero ultra rumble

My Hero Ultra Rumble در تلاش است تا یک محصول بتل رویال سرگرم کننده باشد، اما در بهترین حالت، یک اقتباس انیمه‌ای ضعیف است. با بررسی این بازی همراه مجله اینترنتی بازی نیوز باشید.

در صنعت بازی‌های ویدیویی همیشه شاهد اقتباس‌هایی در زمینه‌های مختلف هستیم. بعضی وقت‌ها این اقتباس‌ها از یک کتاب یا اثر سینمایی است و بعضی وقت‌ها، استودیوها و شرکت‌های بازی‌سازی به‌سراغ اقتباس از انیمه‌ها می‌روند. نمی‌توان منکر این شد که My Hero Academia یکی از انیمه‌های محبوب در میان هواداران انیمه‌های شونن است. محصولی که کلیت داستان آن، مبارزه قهرمان‌ها علیه افراد شرور است، اما هر شخصیت دراین‌میان داستان شخصی خود را هم پیش می‌برد. ازطرفی، شرکت باندای نامکو اینترتینمنت به ساخت بازی‌های ویدیویی با محوریت انیمه‌ معروف است و تابه‌امروز آثار مختلف و سرگرم کننده‌ای را از این شرکت ژاپنی دیده‌ایم.

باندای نامکو اینترتینمنت این دفعه به سراغ ساخت یک بازی با محوریت انیمه My Hero Academia رفته است. اما، بازی My Hero Ultra Rumble با ساخته‌های قبلی این شرکت تاحدی متفاوت است. My Hero Ultra Rumble ساختار بتل رویال دارد و با هدف سرگرم کردن مخاطبان این انیمه و سایر علاقه‌مندان به انیمه‌های سینمایی و تلویزیونی ساخته شده است، اما به هیچ وجه در ارائه و نمایش این هدف موفق عمل نکرده است.

از نظر داستانی، My Hero Ultra Rumble فاقد داستان خاصی است و با یک محصول کاملا آنلاین طرف هستیم که هیچ بخش داستانی خاصی ندارد. برخلاف بازی‌های بتل رویال معروف که سعی دارند در جریان فصل‌های مختلف و معرفی شخصیت‌های خود یک داستان هرچند ساده را به‌نمایش بگذارند، My Hero Ultra Rumble تصمیم گرفته تا چنین روندی را پیش نگیرد. البته که شخصیت پردازی کاراکترها در خود انیمه My Hero Academia انجام می‌شود و طبیعی است که تیم سازنده برای محصول خود صرفا تمرکز را روی گیم‌پلی و المان‌های آن بگذارد.

گیم‌پلی My Hero Ultra Rumble ایده‌های جالبی دارد، اما به درستی درکنار یکدیگر قرار نگرفته و بعضی از آن‌ها طراحی نامناسبی دارند. My Hero Ultra Rumble یک بازی بتل رویال ۲۴ نفره است که در جریان آن بازیکنان در یک تیم سه‌نفره مشغول تجربه بازی می‌شوند. شخصیت‌های درنظر گرفته شده برای بازی، ترکیبی از قهرمان‌ها و ویلن‌های انیمه My Hero Academia است و برای شروع تعداد شخصیت‌های قابل قبول و متنوعی در دسترس قرار گرفته است. نکته جالب، این است که باندای نامکو اینترتینمنت برای آزاد سازی کاراکترهای جدید، به‌سراغ سیستم شبیه به بازی‌های گاچا نظیر Genshin Impact رفته است.

به‌عبارتی شما برای کسب کاراکترهای جدید، باید از تیکت‌های مخصوصی که کسب می‌کنید، استفاده کرده و شانس خود را برای به‌دست آوردن کاراکترهای جدید آزمایش کنید. با هر بار استفاده از تیکت‌ها، می‌توانید آیتم‌های تزئینی مختلفی را کسب کنید و به ازای هر ۱۰ تیکت، احتمال کسب یک کاراکتر بسیار بالا است. حال کاراکترهای بازی ارزش‌گذاری مختلفی دارند. بالاترین ارزش، مربوط‌به کاراکترهای سه ستاره است و همین سیستم ارزش‌گذاری، برای آیتم‌های بازی هم صادق است. بااینکه سیستم کسب کاراکتر بازی به‌صورت کامل بر پایه شانس طراحی شده، اما به بازیکن اجازه می‌دهد شخصیت‌های در نظر گرفته شده برای هر بنر محدود را کسب کنند یا حداقل در ابتدای کار شخصیت‌های خوبی به‌صورت آزادانه در دسترس قرار دارند تا بتوانید در مسابقات عملکرد خوبی را از خود به‌نمایش بگذارید.

یکی دیگر از موارد جالب گیم‌پلی My Hero Ultra Rumble، کلاس‌بندی کاراکترهای بازی است. بازی دارای پنج کلاس مختلف است که هرکدام از کاراکترها، در یکی از این کلاس‌ها قرار گرفته‌اند. ازاین‌رو کاراکتر شما در تیم می‌تواند اهمیت زیادی داشته داشت. Quirkهای هریک از کاراکترهای My Hero Ultra Rumble در قالب مهارت‌هایی تعریف شده که در طول هر مسابقه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و همچنین یک ضربه آلتیمیت هم درنظر گرفته شده است. سیستم بازی کردن دقیقا همانند سایر بازی‌های بتل رویال است. در مکان دلخواه خود در نقشه بازی قرار گرفته، آیتم‌های مختلفی را کسب می‌کنید تا مهارت‌های خود را ارتقا داده یا از نظر تدافعی قدرتمند‌تر شوید و سپس به نبرد با سایر تیم‌ها می‌پردازید.

همچنین به‌واسطه دایره‌ای که درنظر گرفته شده، مدام نقشه بازی کوچک و کوچک‌تر می‌شود. در انتها آخرین تیمی که باقی بماند، برنده خواهد بود. همه چیز در My Hero Ultra Rumble تا زمانی قشنگ و زیبا است که وارد مسابقات نمی‌شوید!!! اولین مشکلی که با آن روبه‌رو می‌شوید، سیستم حرکتی و کاراکترها در جهان بازی و نحوه طراحی انیمیشن‌های حاصل از ضربات مختلف است. معمولا در این دسته از بازی‌ها نوع حرکت کردن کاراکتر در محیط، بالا رفتن از موانع یا جا خالی دادن و پریدن باید به‌قدری روان باشد که بازیکن را اذیت نکرده و بتوانید به‌راحتی از سایر مهارت‌ها استفاده کنید.

این در حالی است که موارد ذکر شده در My Hero Ultra Rumble به خشک‌ترین شکل ممکن طراحی شده است. انیمیشن بالا رفتن از دیوار و ساختمان‌ها، استفاده از ضربات یا حتی چرخش دوربین و رول خوردن در محیط، مواردی هستند که شما را اذیت خواهند کرد. ازاین‌رو مهم‌ نیست که چقدر تیم سازنده از ایده‌های جدید و نو برای بازی خود استفاده کرده است، وقتی انیمیشن و سایر موارد در بازی طراحی خوبی نداشته باشند، بازیکنان به هیچ‌وجه قادر به لذت‌بردن و سرگرم شدن نخواهند بود. زیرا، مبارزات و نبرد با سایر بازیکنان یا حتی گشت‌و‌گذار در راستای قوی‌تر شدن در محیط بازی، نظر شما را به خود جلب نخواهد کرد.

باندای نامکو برای My Hero Ultra Rumble تنها از نبردهای سه به سه استفاده کرده است و وجود حالت‌های بیشتر هم می‌توانست بهتر باشد. البته که بازیکنان می‌توانند بازی هم به‌صورت معمولی و هم Ranked تجربه کنند. از نظر بصری، My Hero Ultra Rumble حرفی برای گفتن ندارد و حتی از نظر بصری و هنری هم در حد و اندازه بازی‌های انیمه محور امروزی نیست و هیچ اهمیتی به جزئیات داده نشده است. به عبارتی بازی حتی از نظر بصری هم جذابیتی ندارد تا بتوانید به‌واسطه‌ی آن مشکلات گیم‌پلی را به جان بخرید. مشکلات My Hero Ultra Rumble فقط به موارد ذکر شده ختم نمی‌شود.

موسیقی‌های بازی تجربه‌ی خوبی را ارائه می‌دهند، اما صداگذاری‌های بازی اصلا و ابدا مناسب شخصیت‌های بازی نیست و به هیچ‌وجه نمی‌توانید با آن‌ها و دیالوگ‌های‌شان ارتباط برقرار کنید. در انتها، My Hero Ultra Rumble در ظاهر المان‌های جذابی دارد، اما طراحی نامناسب سایر المان‌ها سبب شده تا حتی ایده‌های خوب بازی هم به چشم نیامده و به هیچ‌وجه نه کاربران علاقه‌مند به بازی‌های بتل رویال و نه دوست‌داران انیمه My Hero Academia را سرگرم کند.

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محل تبلیغات اختصاصی

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

محل تبلیغات اختصاصی

جایگاه تبلیغات

محل تبلیغات اختصاصی

محل تبلیغات اختصاصی

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات