شرکت الکترونیک آرتز همزمان با جلوگیری از توسعه آثار ناموفق احتمالی، از اخراج ۵ درصد یا ۶۷۰ نفر از کارکنان خود خبر داد.
پس از تعدیل نیروها در شرکت سونی و اخراج ۹۰۰ نفر در پلی استیشن، نوبت به شرکت Electronic Arts رسید. این شرکت طی بیانیهای از اخراج ۵ درصد از نیروهای کلی خود که معادل ۶۷۰ نفر میشود خبر داد. اندرو ویلسون، مدیرعامل الکترونیک آرتز در پیامی به کارکنان اعلام کرد که «این شرکت قصد دارد از توسعه یک آیپی آینده خود (که هنوز صاحب آن نشده است) جلوگیری کند؛ اثری که از منظر EA موفقیتآمیز نخواهد بود.» این شرکت در عوض روی IPهای کنونی، بازیهای ورزشی و چندنفره خود متمرکز خواهد شد.
ویلسون در این راستا اظهار داشت: «ما با درنظر داشتن نحوه عملکرد شرکت، اموال و داراییهای خود را بهبود میبخشیم تا بتوانیم از تجارت خود به بهترین شکل پشتیبانی کنیم. ما همچنین از توسعه بازیها و آیپیهای آینده که در نظرمان برای صنعت موفقیتآمیز نخواهند بود جلوگیری خواهیم کرد؛ چنین تصمیمی افزایش خلاقیت، نوآوری و سرعت توسعه در فرصتهای بزرگترمان را که شامل آیپیهای کنونی، ورزشی و آنلاین میشود در پی خواهد داشت تا بتوانیم سرگرمی مورد نظر بازیکنها را در اختیار آنها قرار دهیم.
ما درنهایت مشغول متمرکز کردن فعالیتهای متفاوت شرکت در راستای ارائه تجربیات عمیقتر برای بازیکنها و بخشهایی که در آن فرهنگ و طرفداران ویژهای شکل گرفته است هستیم. ما همزمان با تصمیمگیری موارد یاد شده، تحت تأثیر قرار گرفتن حداکثر ۵ درصد از کل نیروی کاری خود را انتظار داریم. من متوجه ایجاد عدم اطمینان و شرایط سخت برای افرادی که با پشتکار و علاقه در شرکت ما فعالیتهای مهمی داشتهاند هستم.»
ویلسون ادعا میکند که فرصتهایی در اختیار تعدادی از کارمندان اخراجشده قرار داده میشود تا بتوانند روی پروژههای متفاوت فعالیت کنند، اما این موقعیت در اختیار تمامی نیروهای اخراجی قرار نخواهد گرفت. او در این مورد گفت:
«با اینکه موارد یاد شده شامل حال همهی تیمها نمیشود، این سختترین بخش تغییرات است. ما تمام گزینههای ممکن برای محدودتر کردن تأثیرات آن روی نیروهای خود را بررسی کردهایم. هدف اصلی ما قراردادن فرصتهای جایگزین برای اعضای مختلف تیم است تا بتوانند در بخشهای جدید و پروژههای دیگر فعالیت خود را آغاز کنند. ما در شرایطی که انجام چنین کاری ممکن نیست، از همکاران خود در کمال احترام و توجه پشتیبانی خواهیم کرد. صحبت کردن در مورد نتایج این تصمیمات آغاز شده است و تا سه ماه آینده تکمیل خواهد شد.»
EA همزمان با اخراج نیروهای خود اعلام کرد که استودیو Ridgeline Games را بهطور کامل تعطیل میکند؛ استودیویی که در سال ۲۰۲۱ تأسیس شد و قرار بود بخش داستانی بازی آینده بتلفیلد را توسعه دهد که توسعه آن به Criterion Games واگذار شده است. این شرکت پیشتر لایسنس توسعه چند آیپی مانند Black Panther ،Iron Man و شوتر اول شخصی از دنیای جنگ ستارگان (که توسط استودیو Respawn Entertainment در دست ساخت بود) را بهدست آورده بود.
بهتازگی اعلام شد که از میان بازیهای در دست ساخت الکترونیک آرتز توسعه بازی جنگ ستارگان اول شخص لغو شده است، اما روند ساخت دو بازی مرد آهنی و پلنگ سیاه از دنیای مارول بهخوبی پیش میرود.