با حضور جمعی از سرمایهگذاران و بازیسازان، دومین پیشرویداد نهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر برگزار شد.
بهگزارش مجله اینترنتی بازی نیوز، دومین پیشرویداد نهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر در یازدهمین روز از دی ماه امسال و با حضور جمعی از بازیسازان، نمایندگان ناشرین و صندوقهای سرمایهگذاری برگزار شد. طی برپایی این مراسم که در مجموعه «۱۰۰ استارتاپ» صورت گرفت، ناشران و سرمایهگذارانْ نکاتی مهم پیرامون فرایند «شرح ایده (Pitch/Presentation)» و ایدهپردازی را بهتیمهای مستقل و بازیسازان حاضر در این مراسم گوشزد کردند و در دومین بخش از مراسم، این بازیسازان بودند که در فرصتی محدود، ایدههای خود را برای ناشران و سایر شرکتکنندگان این رویداد ارائه کرده و برای بهکسب نظر مثبت ناشران و سرمایهگذاران حاضر، بایکدیگر رقابت کردند.
بخش آغازین رویداد نامبرده بهسخنرانی ناشران و سرمایهگذاران اختصاص داشت. نمایندگان شرکتها و نهادهای مختلف طی بخش از تجربیات موفق و ناموفق خود در عرصه بازیسازی و نشر محصول روی پلتفرمهایی مثل موبایل و پیسی صحبت کردند. چالشهای مختلف پیرامون خلق ویدیوگیمهای مختلف برای پلتفرمهای نامبرده و اشتیاق ناشران برای عرضه بازی بهصورت دیجیتالی، درکنار موضوعاتی همچون متمرکز شدن یک ناشر روی عرضه محصول یا تولید آن، بهرهگیری از مولفههایی همچون تابآوری، تعامل، شوقبه یادگیری و تداوم برای خلق یک تیم بازیسازی از دیگر محورهای سخنرانیهای صورت گرفته در بخش آغازین رویداد بود.
بافت پیوندی مابین بخش اول و دوم و یکی از لحظات برجسته رویداد اما بهسخنرانی آرمین هاشمزاده اختصاص داشت. هاشم زاده در طی صحبتهای خود، نکاتی ضروری برای فرایند «شرح ایده» را بهبازیسازان حاضر در مراسم گوشزد میکرد. در ادامه و تا پایان برپایی دومین پیشرویداد نهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر، نمایندگان استودیوهای بازیسازی روی صحنه حاضر شدند و طی پنج دقیقهای که در اختیار هر یک از آنها قرار میگرفت، ایدههای خود برای محصول در دست ساخت و مبلغ مورد نیازشان را برای سرمایهگذاران شرح میدادند تا درنهایت، استودیوهای بازیسازی و تیمهای سرمایهگذاری بتوانند یک تعامل معنیدار را در امتداد خلق بازیهای مختلف شکل بدهند. دومین پیشرویداد نهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر پس اتمام شرح ایده ۵۰ تیم بازیسازی بهکار خود پایان داد.