جایگاه تبلیغات

معرفی گروه‌ها و راهنمای پیوستن به آن‌ها در بازی Starfield

  • ۱۴۰۲-۰۶-۳۱
  • ۲ بازدید
معرفی گروه‌ها و راهنمای پیوستن به آن‌ها در بازی starfield

در این مطلب سراغ جناح‌های مختلف در جهان استارفیلد و روش‌ پیوستن به‌آن‌ها رفته‌ایم.

وجود گروه‌های مختلف در دنیای آثار شرکت بتسدا، بازی‌هایی مثل سری الدراسکرولز و فال‌اوت، یکی از شاخصه‌های اصلی در قصه و گیم‌پلی این آثار به‌شمار می‌رود. گروه‌هایی که ضمن پشتیبانی از یک سری ایدئولوژی به‌خصوص، آیتم‌هایی مهم را در دسترس بازیکن قرار می‌دهند و حتی ممکن است پیروی از طرز تفکر این گروه‌ها، پایان بازی را هم تحت تاثیر قرار بدهد. چنین موضوعی در استارفیلد هم صادق است و در تازه‌ترین محصول تحسین‌شده‌ی جناب تاد هاوارد و تیم بتسدا، گروه‌هایی پرتعداد با انواع و اقسام باورها پیدا می‌شوند که بازیکن می‌تواند در کنارشان حاضر شده و مأموریت‌های مختلفی را جلو ببرد.

  • گروه‌های اصلی: جناح UC Vanguard، جناح Freestar Rangers، جناح Ryujin Industries، جناح Crimson Fleet
  • گروه‌های مذهبی: فرقه House of Enlightned، فرقه Sanctum Universum، فرقه The Va’ruun
  • گروه‌های مزدورانه: جناح Spacers، جناح Ecliptic
  • گروه‌های متفرقه/فرعی: گروه Trade Authority، گروه Trackers، گروه Gelbank، گروه Stround-Ecklund

در ابتدا باید روی این مسئله تاکید کنیم که شما می‌توانید به تمام گروه‌های اصلی (جناح UC Vanguard، جناح Freestar Rangers، جناح Ryujin Industries، ، جناح Crimson Fleet) و متفرقه/فرعی (گروه Trade Authority، گروه Trackers، گروه Gelbank، گروه Stround-Ecklund) بپیوندید. پیوستن به‌فرقه‌ها نیز در قبال انتخاب یک سری Trait خاص در زمان طراحی قهرمان‌تان انجام‌پذیر است.

البته باید حواستان باشد که برخی از این گروه‌ها، دشمن یکدیگر به‌حساب می‌آیند (مثل Crimson Fleet و US Vanguard) و در زمان جلو بردن مأموریت‌هایشان، به‌نقطه‌ای اساسی از انتخاب مابین دو گروه می‌رسید. گروه‌های اصلی برخلاف سایر جناح‌های موجود در استارفیلد، خط داستانی نسبتا بلندی دارند و پیوستن به‌آن‌ها، یک سری ماجراجویی طولانی و حقیقتا جذاب را برایتان رقم می‌زند.

حالا بیایید به‌سراغ گروه‌های مختلف بازی برویم. این موضوع را هم نباید از یاد ببریم که اصلی‌ترین جناح موجود در بازی، گروه کانستلیشن (Constellation) است که در همان ساعاتی آغازین تجربه‌ی استارفیلد، به‌آن‌ها می‌پیوندیم و خط اصلی قصه را در قالب یکی از اعضای مهم این گروه، جلو می‌بریم.

مامور بخش یو سی ونگارد از بازی استارفیلد

جناح UC Vanguard

این گروه درواقع یک دپارتمان ویژه از سربازانی است که از جناح United Colones محافظت می‌کنند. United Colonies هم یکی از بزرگ‌ترین گردانندگان کیهان به‌شمار می‌رود که حجم بالایی از دولت‌های مستقر شده در سیاره‌های مختلف، زیر نظر آن‌ها فعالیت می‌کنند. این گروه به‌دنبال خروج انسان‌ها از سیاره‌ی زمین، حیات کهکشانی با محوریت کلونی موجود در شهر نیو آتلانتیس (New Atlantis) را دنبال کرده و با هدف حکمرانی بر کیهان، ایدئولوژی خودشان را بنا کردند.

برای پیوستن به‌دسته‌ی UC Vanguard، ابتدا باید به‌ MAST Headquarters در شهر نیو آتلانتیس مراجعه کرده و با فرمانده John Tuala صحبت کنید. وقتی که در صحبت‌با جناب Tuala از اشتیاق‌تان نسبت‌به فعالیت در این جناح صحبت کردید، او شما را به‌سالن تمرین می‌فرستد و بعد از گذراندن یک سری مأموریت آزمایشی، وارد جریان مأموریت‌های این گروه می‌شوید. بی‌راه نیست که جناح UC Vanguard را با دسته‌ی The Emperials از بازی اسکایریم شبیه بدانیم.

تصویر یک انسان در بازی استارفیلد

جناح Crimson Fleet

Crimson Fleet از آن گروه‌هایی است که همراه شدن با‌ آن‌ها به‌مانند قرار گرفتن درکنار دسته‌ای از دزدان دریایی و تلاش برای به‌دست آوردن گنجی پنهان شبیه است. در جریان تجربه‌ی مأموریت Deep Cover، موقعیتی پیش می‌آید که با دنبال کردن آن، می‌توانید به این گروه بپیوندید.

دو راه برای فعال شدن کوئست Deep Cover وجود دارد:

  • روش اول: دستگیر شدن به‌دست افراد UC Vanguard در پی ارتکاب جرم (همچون سرقت، قتل و رفتارهای قانون‌شکنانه) در سیاره‌های تحت حکومت United Colonies.
  • روش دوم: عضویت در گروه UC Vanguard و گذر از مأموریت Supra et Ultra.

درواقع طی مأموریت Deep Cover، جناح United Colonies شما را به‌یک عملیات جاسوسی در میان اعضای Crimson Fleet می‌فرستد. جایی که باید خودتان را به‌عنوان یکی از افراد این گروه، جا بزنید و برای UC Vanguard (که دشمن اصلی Crimson Fleet به‌شمار می‌رود) اطلاعات به‌دست بیاورید. حالا این موقعیت شما است تا انتخاب کنید که آیا واقعا دلتان می‌خواهد تا به‌ UC Vanguard وفادار بمانید و اطلاعات را به‌آن‌ها تحویل بدهید، یا اینکه به یک عضو همیشگی از یاغی‌های Crimson Fleet بدل شده و به‌انجام فعالیت‌هایی نظیر قتل، سرقت کشتی‌های فضایی و بیشتر مشغول شوید. این گروه به‌جناح The Stormcloaks از بازی اسکایریم شباهت دارد.

مامور جناح ریوجین از بازی استارفیلد

جناح Ryujin Industries

صنایع ریوجین یکی از شرکت‌های بسیار بزرگ در دنیای استارفیلد است که شما را به‌‌مأموریت‌هایی خراب‌کارانه همچون سرقت اطلاعات، پرونده‌سازی، سندسازی برای زمین زدن شرکت‌های رقیب، حذف یک رقیب مهم و بیشتر می‌فرستد. خط فکری این گروه به‌ایدئولوژی دو جناح Thives Guild و Dark Brotherhood از بازی اسکایریم شباهت دارد.

برای پیوستن به‌این گروه، می‌توانید از کیوسک قرمز موجود در شهر نیو-آتلانتیس (واقع شده در منطقه Commercial District) یا کیوسک قرمز موجود در شهر Neon اقدام کنید. باید حواستان باشد که مأموریت‌های این جناح، کاملا برپایه‌ی تکنیک‌های حیله‌گرانه و مخفیانه برنامه‌ریزی می‌شوند. در نتیجه حواستان باشد تا بر مهارت‌های مخفی‌کاری (Sneak) و مذاکره/رای‌زنی (Persuasion) مسلط شده باشید. البته که مثل تقریبا همه‌ی مأموریت‌های بازی که می‌توانید با تکیه‌بر روش خاص مدنظرتان جلو ببرید، در حین انجام مراحل Ryujin Industries اگر تکنیک‌های مخفی‌تان جواب نداد، می‌توانید با تیراندازی و کشتار به‌هدف خود برسید.

مامور جناح freestar ranger بازی استارفیلد

جناح Freestar Rangers

رنجنرهای Freeestar گروهی از کلانترهای شهر Akila به‌شمار می‌روند که همراه شدن با‌ آن‌ها، به‌تلاش برای حل کردن پرونده‌های قتل و محافظت از شهروندان منطقه آکیلا می‌انجامد. همان‌طور که حال و هوای شهر آکیلا به‌شدت یادآور فیلم‌های وسترن و غرب وحشی است، عضویت در این گروه نیز به‌فعالیت‌هایی کلانتر-مابانه با چاشنی فیلم‌های ذکر شده بسیار شباهت دارد.

حین مأموریت Empty Nest از خط اصلی قصه که در طی آن به‌شهر آکیلا سفر می‌کنید، با یک موقعیت گروگان‌گیری مواجه می‌شوید. اگر این وضعیت آشفته را بدون خون و خون‌ریزی مدیریت کنید (می‌توانید از راه دیالوگ و با تکیه‌بر هنر مذاکره شرایط را مدیریت کنید)، پیشنهاد پیوستن به‌گروه Freestar Rangers به‌تان داده می‌شود. حالا باید به‌ساختمان The Rock واقع در خیابان‌های اصلی شهر آکیلا بروید و با اِما صحبت کنید. Emma ازتان می‌خواهد تا یکی از ماموریت‌های موجود در Mission Board ساختمان The Rock را انتخاب کرده و انجام دهید تا به‌نوعی مهارت‌های مبارزاتی شما را به‌چالش بکشد. پس از انجام ماموریتی که آن را انتخاب کرده‌اید، باید با کلانتر صحبت کرده و سپس شما عضوی از گروه Freestar Rangers هستید.

فرقه house of enlightned بازی استارفیلد

فرقه House of the Enlightened

آئین Enlightened از جمله دین‌های مهم به‌حساب می‌آید که در جهان استارفیلد با پیروانانش مواجه می‌شوید. این فرقه درواقع یک آئین کاملا علم-محور به‌حساب می‌آید که به‌هیچ موجود ماورای طبیعت اعتقاد ندارند و تمام هدفشان، کمک به‌انسان‌ها و برطرف کردن نیازهایی همچون مهربانی و هم‌دلی برای انسان‌های ساکن در کیهان است.

برای پیوستن به‌این آئین، باید یک Trait ویژه با عنوان Raised Enlightened را در زمان خلق شخصیت‌تان (در آغاز بازی) انتخاب کنید. انتخاب این Trait باعث می‌شود تا در زمان ورود به‌کلیسای فرقه‌ی نام‌برده در شهر نیو-آتلانتیس، به یک صندوقچه پر شده از آیتم‌های ارزشمند دسترسی داشته باشید.

فرقه sanctum univerum بازی استارفیلد

فرقه Sanctum Universum

این آئین برعکس فرقه‌ی House of the Enlightened، کاملا بر پایه‌ی شاخص‌های عرفانی و اعتقاد به‌موجوداتی ماورایی شکل گرفته است. برای پیوستن به‌این فرقه باید Traitیی ویژه تحت عنوان Raised Universal را انتخاب کنید که در نتیجه‌ی آن، با ورود به کلیسای Sanctum Universum واقع شده در منطقه Embassy District از شهر نیو-آتلانتیس، به صندوقچه‌ای پر شده از آیتم‌های ارزشمند دسترسی خواهید داشت.

عنوان معرفی گروه‌ها و راهنمای پیوستن به آن‌ها در بازی starfield

فرقه The Va’ruun

این فرقه از آن گروه‌های تند-رو است و هر موجودی که مسیر آن‌ها را دنبال نکند، از بین می‌برد. اعضای The Va’ruun یک مار بزرگ (The Great Serpant) را می‌پرستند و به‌جای زندگی در سطح یک سیاره، در فضاپیماهای خود زندگی می‌کنند.

برای عضویت در The Va’ruun کافی است تا در زمان خلق کاراکتر خود، یک تریت به‌خصوص با عنوان The Great Serpant را انتخاب کنید.

لوگوی سربازان جناح ecliptic در بازی استارفیلد

گروه‌های مزدور

دو گروه Spacers و Ecliptic اصلی‌ترین گروه‌های مزدور در بازی به‌حساب می‌آیند که در جریان تجربه‌ی بازی و طی کاوش در سیاره‌ها و Outpostهای مختلف، با این افراد روبه‌رو می‌شوید. اشخاصی که در پی جنگ بزرگ Colony Wars درکنار هم آمدند و ضمن شکل دادن به‌گروه‌هایی ویژه از یاغی‌های فضایی، فعالیت‌های مزدورانه و خلاف انجام می‌دهند و به‌دست شما گوشمالی می‌شوند.

گروه‌های متفرقه/فرعی

جناح‌های متفرقه از جمله گروه‌هایی هستند که تا جایی که اثر را تجربه کرده و می‌توانم بگویم، این گروه‌ها برخلاف جناح‌های اصلی، خط داستانی خاص و مجموعه‌ای از کوئست‌های مخلتف و درگیرکننده را در مقابل شما قرار نمی‌دهند؛ در عوض، مأموریت‌هایی نسبتا کوتاه اما جالب همچون به‌قتل رساندن یک خلاف‌کار، آزاد کردن یک نیروی گروگان گرفته شده، بازپس گرفتن یک فضاپیما، حمل بار و چنین مواردی را از شما درخواست می‌کنند. در ادامه این گروه‌ها و شرح وظایفشان را برایتان می‌نویسم:

  • گروه The Trade Authority: اتحادیه‌ای ویژه برای صنف حمل‌و‌نقل در جهان استارفیلد که مأموریت‌هایی با محوریت حمل بار و مسافر را در دسترس شما قرار می‌دهد
  • گروه Trackers: این سازمان درواقع، اتحادیه‌ای از جایزه‌بگیرها به‌شمار می‌رود و مأموریت‌هایی با محوریت به‌قتل رساندن یک خلاف‌کار را به‌شما محول می‌کند.
  • اتحادیه Gelbank: این جناح در شهرهای مختلف شعبه دارد و از شما می‌خواهد تا به‌عنوان یک بازوی قدرتمند (همان شر-خر خودمان) به‌سراغ افراد بدهکار رفته و خرده حساب‌های موجود در این اتحادیه را تسویه کنید.
  • شرکت فضاپیما-سازی Stroud-Ecklund که در مراحلی همچون مرحله‌ی Overdesigned mission از شما درخواست می‌کنند تا به‌بخش تحقیق و توسعه‌شان کمک کنید.

و بدین ترتیب حالا روش‌های مختلف برای پیوستن به‌گروه‌های موجود در جهان استارفیلد را مرور کردیم. حتما از تجربه‌تان در دنیای استارفیلد برایمان بنویسید و اگر پیرامون مکانیزم‌ها یا سایر موضوعات مرتبط با استارفیلد سوالی داشتید، از مجله اینترنتی بازی نیوز بپرسید.

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محل تبلیغات اختصاصی

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

محل تبلیغات اختصاصی

جایگاه تبلیغات

محل تبلیغات اختصاصی

محل تبلیغات اختصاصی

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات