جایگاه تبلیغات

نکاتی حیاتی که قبل از شروع Lies of P باید بدانیم

  • ۱۴۰۲-۰۷-۰۶
  • ۶ بازدید
نکاتی حیاتی که قبل از شروع lies of p باید بدانیم

Lies of P پیچیده‌تر از آن چیزی است که به‌نظر می‌رسید. همراه این مقاله باشید که در آن، راهکارهایی مهم برای به‌دردسر نیفتادن در جهان سیاه و خطرناک پینوکیو را باهم مرور می‌کنیم.

Lies of P، اثری که برای عاشقان بلادبورن و تشنگان عرضه شدن دنباله‌ای برای مخلوق خارق‌العاده‌ی هیدتاکا میازاکی دلبری می‌کرد، بالاخره عرضه شد و حالا می‌توانیم آن را تجربه کنیم. خالقان کره‌ای اثر (استودیوهای Round 8 و Neowiz) با جرئتی مثال‌زدنی، دست روی شاهکار جاودان کارلو کلودی (Carlo Collodi) یعنی «ماجرای پینوکیو» گذاشته‌اند و اقتباسی بسیار بسیار متفاوت از آن را ارائه کرده‌اند. اثری که تردیدهای بسیاری درباره‌اش وجود داشت اما نتیجه‌ی کار، هر آنچه شک و تردید که وجود داشت را به‌فراموشی سپرده است.

«دروغ‌های پی» تجربه‌ای پرچالش از زیر-ژانر سولز-لایک را ارائه می‌کند؛ موضوعی که احتمالا برای افراد کمتر آشنا با این سبک از ویدیوگیم‌ها، احتمالا پیچیده و سرگیجه‌آور خواهد بود. به‌همین دلیل و در مطلب پیش‌ِرو، قرار است موضوعاتی مهم پیرامون ساختارهای گیم‌پلی Lies of P را مرور کنیم که دانستن آن‌ها قبل از شروع بازی، حسابی به‌دردتان خواهد خورد.

عنوان نکاتی حیاتی که قبل از شروع lies of p باید بدانیم

پیوستگی در ارتقاء مهارت‌ها

در ابتدا، باید حواسمان باشد که چطور می‌خواهیم بازی را جلو ببریم. اگر سبک بازی‌مان دفاعی است و حین فایت‌ها ضربات زیادی را دریافت می‌کنیم، بهتر است مولفه‌های سلامتی (Vitlaity) از پینوکیو را ارتقاء بدهیم. اما اگر ضربه‌ها را خوب دفع می‌کنید و به‌خوبی از پس جاخالی دادن‌شان برمی‌آیید، و در کل نگران از دست رفتن سلامتی‌تان نیستید بهتر است Vigor که همان استقامت/Stamina است را بالا ببرید تا راحت‌تر بتوانید ضربات پرتعداد را بر دشمنان فرود آورید و در کنارش، مولفه‌های Technique، مولفه Advance و Motivity را ارتقاء بدهید که میزان آسیب‌رسانی شمشیرهایتان را بالا می‌برند.

بهتر است در همان ساعات آغازین، سبک بازی‌تان را شناسایی کنید و تا پایان بازی، در امتداد نحوه‌ی بازی کردن‌ خود به‌ارتقاء مهارت‌های پینوکیو مشغول شوید. اینگونه شخصیت خود را دقیقا در همان حوزه‌ای که مد نظرتان است، تخصصی کرده و به‌جای پخش کردن آپگریدهایتان مابین تمامی شاخص‌ها، آن مولفه‌هایی که مرتبط با سبک بازی‌تان است را ارتقاء داده‌اید و اصطلاحا یک بیلد (Build) تخصصی را برای خود ساخته‌اید.

نکته: در جریان بازی و با رسیدن به‌یک منطقه خاص (که برای جلوگیری از اسپویل، اسم و توضیحاتش را نمی‌نویسیم)، در صورتی که دلتان خواست یک بیلد کاملا جدید برای خود بسازید، می‌توانید تمام امتیازهای تجربه‌ای که خرج کرده‌اید را پس گرفته و آن‌ها را برای پیشرفت دادن سایر قدرت‌های پینوکیو خرج کنید.

عنوان نکاتی حیاتی که قبل از شروع lies of p باید بدانیم

حمله از پشت را در اولویت قرار دهید

زدن ضربه‌های مرگبار (Critical Attack) از پشت سر به‌دشمن، یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های موجود در بازی‌های سولز-لایک به‌شمار می‌رود. بدین شکل که با جاخالی دادن از ضربه‌ی دشمن و قرار گرفتن در پشت سر او، این امکان را دارید تا ضربه‌ای کاری را بر پیکر دشمن وارد کرده و سلامتی‌اش را تقریبا به‌پایان برسانید. همچون مخلوقات استودیو فرام‌سافتور، چنین موضوعی در بازی Lies of P نیز وجود دارد و ضربات مهلک از پشت سر (Backstabs) را می‌توانید از دو روش بر پیکر دشمنان وارد کنید:

  • حرکت مخفیانه به پشت سر دشمن و ضربه زدن
  • جاخالی به پشت سر دشمن و اجرای ضربه

اجرای این حمله با پیروی از هر دوی این روش‌ها، کاملا جواب داده و با تکیه‌بر آن، برتری قابل ملاحظه‌ای طی مبارزات خواهید داشت.

عنوان نکاتی حیاتی که قبل از شروع lies of p باید بدانیم

توجه به تیز بودن سلاح

در Lies of P هرچقدر که از سلاح‌هایمان استفاده کنیم، کند و کندتر می‌شوند تا درنهایت و تا زمانی‌که تعمیرشان کنید، از کار می‌افتند. کند شدن و خرابی سلاح‌ها موردی است که در بازی‌های شناخته‌ی شده‌ی زیر-ژانر سولز-لایک هم وجود دارد اما تفاوت Lies of P با سایر محصولات هم‌سبک، دسترسی بسیار سریع بازیکن به‌آیتم تیز/تعمیر‌کننده سلاح‌ها است. در طول تجربه‌ی Lies of P، پینوکیو از یک دست مصنوعی (همچون بازی سکیرو) بهره می‌برد که ازطریق آن، می‌توانید سلاح‌ خود را تعمیر و آن‌ها را حسابی صیقل بدهید.

حواستان باشد که بهتر است قبل از هر مبارزه، یک‌بار سلاح خود را به‌کمک دست مصنوعی پینوکیو که با نام Legion شناخته می‌شود، تعمیر و تیز بکنید. چرا که از کار افتادن و تیز/تعمیر کردن سلاح در جریان یک مبارزه‌ی حساس، بسیار بسیار خطرناک است و شما را حسابی به‌دردسر می‌اندازد.

عنوان نکاتی حیاتی که قبل از شروع lies of p باید بدانیم

دفع دقیق (Perfect Parry) بسیار مهم است

مثل بازی بلادبورن، دفاع در مبارزات Lies of P نقش چندانی ندارد و برعکس بیشتر آثار سولز-لایک که در آن‌ها، قهرمان قصه در دست چپ خود یک آیتم دفاعی مثل سپر را به‌دست می‌گیرد، در Lies of P دست چپ قهرمان قصه به‌ابزاری مهم برای حمله به‌دشمنان بدل شده است. حالا شاید برایتان سؤال شود که در Lies of P چطور باید حملات دشمن را دفاع کنیم؟

با گرفتن دکمه‌ی LB/L1 از کنترلر، می‌توانید از دسته‌ی شمشیر خود برای دفاع در مقابل ضربه‌ی دشمنان استفاده کنید. اما نکته اینجا است که حتی با دفع معمولی ضربه‌ها نیز به‌مقداری نه‌چندان زیاد، آسیب یا اصطلاحا چیپ دمیج (Cheap Damage)/گری دمیج (Grey Damage) دریافت می‌کنید. اما خبر خوب این است که بازی به‌شما اجازه می‌دهد تا با یک دفع دقیق، از دریافت آسیب‌های ناچیز Cheap Damage جلوگیری کنید. برای دفع دقیق، باید در لحظه‌ی فرود آمدن ضربه‌ی دشمن بر بدن پینوکیو، دکمه‌ی دفاع را فشار بدهید. چنین حرکتی، زمان‌بندی بسیار دقیقی طلب می‌کند و برای تکمیل آن، حسابی باید آماده بوده و تمرین کنید. خوش‌بختانه در هاب مرکزی و درکنار فروشگاه‌هایی خاص، یک سری مانکنِ تمرینی برای مرور ضربه‌ها و متدهای دفاع وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

عنوان نکاتی حیاتی که قبل از شروع lies of p باید بدانیم

Ergo Fragmentهای ویژه را نگه دارید

در بازی Lies of P یک مولفه‌ی بسیار مهم با نام Ergo وجود دارد که درواقع همان امتیازهای تجربه/Soulهای سری آثار سولز-لایک است؛ شاخصی که ازطریق آن می‌توانید آیتم‌های مختلفی بخرید و پینوکیو را آپگرید کنید. طی گشت‌و‌گذار در بازی و ازبین‌بردن موجوداتی خاص، یک سری آیتم با اسم Ergo Fragment به‌دست می‌آورید که بسته‌به اندازه و قدرتی که دارند، اندازه‌ای مشخص از Ergo را در اختیار شما قرار می‌دهند.

حواستان باشد که در جریان بازی و با پیشروی در مناطق مخلتف، با یک سری تاجر مواجه خواهید شد که با دریافت این Ergo Fragmentهای ویژه، آیتم‌ها و ارتقاء‌های مهم و پرکاربرد را در اختیار شما قرار می‌دهند.

عنوان نکاتی حیاتی که قبل از شروع lies of p باید بدانیم

در مصرف Star Fragmentها دقت کنید

قبل از مواجه شدن با Bossهای بازی، می‌توانید یک شبح مبارز را درکنار خود احضار کرده و به‌شکل دونفره (با کمک این شبح) به‌جنگ با Boss بروید. اما احضار شبح نام‌برده با خرج آیتم‌هایی با نام Star Fragment انجام شدنی است که طی کاوش در محیط‌های بازی، آن‌ها را به‌راحتی کسب می‌کنید.

پیشنهاد می‌کنم که پیش از مصرف این آیتم و احضار یک شبح، وارد اتاق نبرد شده و Boss مد نظر را ملاقات کنید. چرا که غول‌های موجود در بازی، الگوی حرکات خاصی دارند که برای شکست دادنشان باید این الگوها را یاد بگیرید؛ و ممکن است در جریان آموختن الگوی حرکات یک باس، بارها و بارها کشته شوید. پس بهتر است Star Fragmentها را در بهترین زمان ممکن و آن وقت که برای کشتن باس کاملا آماده شده‌اید خرج کنید چرا که اگر یک شبح را احضار کرده و در جریان مبارزه کشته شوید، یک Star Fragment بسیار مهم که جلوتر قطعا به‌دردمان خواهد خورد را از دست می‌دهیم.

عنوان نکاتی حیاتی که قبل از شروع lies of p باید بدانیم

کوله‌پشتی خود را سنگین نکنید

وزن یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی است که سرعت حرکت‌تان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این درحالی است که سرعت در جاخالی دادن، از اساسی‌ترین ستون‌های نبرد در Lies of P است. در نتیجه، حواستان باشد که آیتم‌های دفاعی (Defense Parts)، آویزه‌ها (Amulets) و شمشیر ثانویه‌تان، وزن خاصی دارند و در صورت سنگین شدن، سرعت حرکت شما را محدود می‌کنند.

عنوان نکاتی حیاتی که قبل از شروع lies of p باید بدانیم

مراقب نقاط کور باشید

چیدن دشمنان در نقاط کور مثل گوشه‌ دیوارها، پشت در‌ها و دروازه‌ها و چنین مواردی، از شگردهای هیدتاکا میازاکی برای مجازات کردن بازیکنان سربه‌هوا در سری بازی‌های سولز-لایک بوده و هست. به‌دنبال الگوبرداری واقعا تحسین‌برانگیز Lies of P از آناتومی طراحی مراحل سری آثار سولز-لایک، بازیکن وارد محیط‌هایی می‌شود که علاوه‌بر زیبایی دیداری و هنری به‌شدت چشم‌نواز، از منظر گیم‌دیزاینی هم ویژه هستند. در زمان عبور از یک درب، حواستان به‌نقاط کور مثل پشت و گوشه‌ی دیوارها باشد. در زمان حرکت به‌سمت یک آیتم درخشان، حواستان به سقف، پشت سر خود، نقاط کور گوشه و کنار باشد.

دری باز شده و یک آیتم درخشان، شاخص‌هایی محیطی هستند که بازیکن را به‌سمت خود دعوت می‌کنند. اینجا است که بازیساز با قرار دادن انواع و اقسام تله‌های محیطی، یک گیمر سر به‌هوا و عجول را مجازات می‌کند. پس حتما حواستان به‌نقاط کور باشد.

تقریبا تمامی مکانیزم‌های کار شده در بازی Lies of P همان اسکلت‌بندی آشنا در محصولات برجسته‌ی سولز-لایک را پیاده‌سازی می‌کنند؛ موضوعی که باعث می‌شود تا آشنایی با اثر نام‌برده، برای عاشقان این جنس از ویدیوگیم‌ها اصلا سخت نباشد. این درحالی است که تجربه‌ی لایز آو پی و آموختن آن ممکن است برای افرادی که هرگز سراغ چنین بازی‌هایی نرفته‌اند، چالش‌های مختلفی داشته باشد. این درحالی است که Lies of P از مناسب‌ترین ویدیوگیم‌های موجود برای افرادی است که می‌خواهند برای اولین‌بار سراغ تجربه‌ی یک بازی سولز-لایک بروند. امیدوارم این مقاله برای افرادی که هنوز سراغ تجربه‌ی بازی نرفته‌اند و ممکن است روبه‌رو شدن با حجم قابل توجهی از مکانیک‌های مختلف و مجازات‌گر آن‌ها را بترساند، مناسب بوده باشد.

 

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محل تبلیغات اختصاصی

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

محل تبلیغات اختصاصی

جایگاه تبلیغات

محل تبلیغات اختصاصی

محل تبلیغات اختصاصی

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات