جایگاه تبلیغات

چگونه در ماینکرافت خانه بسازیم؟

  • ۱۴۰۲-۰۷-۱۱
  • ۱۶ بازدید
چگونه در ماینکرافت خانه بسازیم؟

در این مقاله به سراغ بازی ماینکرافت رفته‌ایم و قصد داریم نحوه ساخت خانه‌ها را در آن با یکدیگر مرور کنیم.

بیش از یک دهه از ظهور بازی ماینکرافت می‌گذرد و با تعداد نزدیک به ۲۰۰ میلیون کاربر ماهانه، این بازی نشان داده است که به زودی قرار نیست به دست فراموشی سپرده شود! اثری سندباکس که شما را دنیایی مکعبی‌شکل قرار می‌دهد؛ دنیایی بسیار وسیع که می‌توانید در آن آزادانه گشت‌گذار کنید، به ماجراجویی بپردازید و سازه‌های فوق‌العاده بسازید. درواقع ما در این مقاله قصد داریم روی بخش آخر تمرکز کنیم و نحوه ساخت‌وساز و ساخت خانه در بازی ماینکرافت را به شما آموزش دهیم. درواقع ساخت خانه و داشتن پناهگاه در بازی ماینکرافت یک امر ضروری است. در دنیای زیبای ماینکرافت همیشه خطرات مختلفی وجود دارد که هرلحظه جان شما را تهدید می‌کند.

این موضوع مخصوصا در زمان شب بازی بیشتر جلوه می‌کند؛ زمانی‌که با تاریکی هوا از هر سمت شاهد اسپاون شدن زامبی‌ها، اسکلت‌ها و دیگر هیولاهای مختلف هستیم که تنها هدف‌شان نابودی شما است. البته که این هیولاها تنها در مکان‌های تاریک اسپاون می‌شوند و درصورتی که در منطقه‌ای روشن قرار داشته باشید، از اسپاون شدن آن‌ها در امان خواهید بود. اما خب، با پیشروی در بازی متوجه می‌شوید که اوضاع به این سادگی نیست و هر شب وجود این هیولاها در اطراف‌تان می‌تواند دوره سختی را برای‌تان رقم بزند و به‌نظر می‌رسد بهترین راه قرار گرفتن در محیطی محصور و امن باشد. البته که این محیط محصور می‌تواند یک دیوارکشی معمولی تلقی شود یا بسته به سلیقه شما یک خانه خوش‌ساخت و زیبا و با امکانات باشد. در ادامه دستورالعمل ساخت یک خانه در بازی ماینکرافت را با هم مرور کنیم:

مرحله ۱: نقشه ساخت درنظر داشته باشید

دقت کنید که برای ساخت یک خانه حتی اگر هم بسیار ساده باشد، باید از ابتدا یک طرح‌ریزی برای آن درنظر داشته باشید. درواقع ابتدا باید اندازه، چارچوب و متریال مورد استفاده در خانه را باید برآورد کرده و آن‌ها آماده کنید.

ساخت دیوار در ماینکرفت

مرحله ۲: دیوار بسازید

همانند دنیای واقعی در بازی ماینکرافت هم برای ساخت یک خانه از ابتدا باید کار خود را با بالا آوردن دیوارها آغاز کنید. درنظر داشته باشید که علاوه‌بر چهار دیوار اصلی خانه، شما می‌توانید به هر تعدادی که می‌خواهید برای خود اتاق ایجاد کنید.

اضافه کردن در به خانه در ماینکرفت

مرحله ۳: در و پنجره اضافه کنید

پس از بالا آوردن دیوارها، نوبت به قرار دادن در و پنجره‌ها می‌رسد. توجه داشته باشید که برای ساخت درهای چوبی می‌توانید از بلوک چوب یا تخته‌های چوبی استفاده کنید و برای ساخت پنجره‌ها هم به سراغ صفحات شیشه‌ای بروید. درها تنها برای رفت‌وآمد شما طراحی شده‌اند و هیولاها نمی‌توانند از آن‌ها عبور کنند. البته درنظر داشته باشید که درصورت باز بودن پنجره‌ها، هیولاهایی همانند اسکلت‌ها می‌توانند از راه دور شما را مورد هدف قرار دهند.

گسترش خانه سازی در ماینکرفت

مرحله ۴: خانه خود را گسترش دهید

پس از ساخت یک خانه اولیه، حالا نوبت به این رسیده است که المان‌های مختلف و بیشتری همانند اتاق‌ها، سقف‌ها و غیره را به خانه خود اضافه کنید. بسیاری از بازیکنان ترجیح می‌دهند که در یک سطح چندین اتاق را قرار دهند، اما بدون شک ساخت یک ساختمان چندطبقه زیبایی خاصی به سازه شما می‌دهد. البته فقط در این صورت استفاده از نردبان یا پله را فراموش نکنید!

منابع نور در بازی ماینکرفت

مرحله ۵: منابع نوری را فراموش نکنید

درست است که ساخت خانه از حملات هیولاها در زمان شب جلوگیری می‌کند، اما این دلیل نمی‌شود که این موجودات در خانه شما اسپاون نشوند! البته این موضوع هم راه‌حل دارد و آن استفاده از منابع نوری مختلف (همانند چراغ‌‌ها، سنگ‌های درخشنده، مشعل‌ها و دیگر موارد) جهت نورپردازی اقصی نقاط خانه شما است. برخی از بازیکنان جهت محافظت بیشتر در اطراف خانه یا حتی روی سقف آن هم منابع نوری مختلف را قرار می‌دهند.

وسایل خانه در ماینکرفت

مرحله ۶: امکانات رفاهی مختلف به خانه خود اضافه کنید

از آن‌جایی که خانه شما نقش پایگاه‌تان را بازی می‌کند، شما باید حداقل یک تخت یا Bed (سه بلوک Wool و سه بلوک Plank)، صندوقچه Chests (هشت بلوک Plank)، یک میز ساخت‌وساز یا Crafting Table (چهار بلوک Plank)، یک کوره یا Furnace (هشت بلوک Cobblestone یا Blackstone) داشته باشید. توجه داشته باشید که درصورت قرار دادن یک تخت‌خواب در خانه، آن نقطه به محل اسپاون شما تبدیل می‌شود و دیگر لازم نیست در هر نوبت مسافتی را برای رسیدن به خانه طی کنید. در ادامه و با پیشرفت شما می‌توانید آیتم‌های بیشتری را در میز ساخت‌وساز خود طراحی کنید که از میان آن‌ها می‌توان به یک میز جادوگری یا Enchanting Table‌ (دو بلوک Diamond، چهار بلوک Obsidian و یک بلوک Book)، یک قفسه کتاب یا Bookshelves (سه بلوک کتاب و ۶ بلوک Plank)، یک سندان یا Anvil (سه بلوک Iron و چهار بلوک Ingots) و یک سنگ آسیاب یا Grindstone (دو بلوک Stick، یک بلوک Stone Slab و دو بلوک Plank) اشاره کرد.

هنگامی‌که توانستید تا متریال‌های مختلف را به‌راحتی استخراج کنید، دیگر وقت آن می‌رسد که خانه خود را ارتقا دهید. شما می‌توانید با استفاده از پودر سیمان یا Concrete Powder (یک بلوک Dye، چهار بلوک Sand و چهار بلوک Gravel)، بلوک سیمان یا Concrete ایجاد کرده و در ادامه به‌واسطه آن خانه‌های رنگارنگ بسازید. البته شما می‌توانید با استفاده از سطل یا Bucket (سه بلوک Iron Ingots) حوضچه‌ای از آب یا مواد مذاب را ایجاد کرده و با استفاده از بلوک‌های شنی برای ساخت پنجره، صفحات شیشه‌ای یا Glass Panes (۶ بلوک Glass) بسازید. شما همچنین می‌توانید با استفاده از بلوک Wool برای خانه خود فرش یا Carpets (دو بلوک Wool) بسازید و حتی دیوارهای خود را با نقاشی‌های (هشت بلوک Sticks و یک بلوک Wool) مختلف مزین کنید.

جهان بازی ماینکرفت

در چه مکانی خانه بسازیم؟

دقت داشته باشید که برای ساخت خانه از ابتدا باید یک سری موارد را درنظر بگیرید. اول از همه دقت کنید نقطه‌ای که انتخاب می‌کنید، فضای کافی برای ساخت و توسعه خانه دراختیار داشته باشد. مورد بعدی نزدیک بودن آن به منابع مختلف غذایی، سنگ معدن، چوب و دیگر آیتم‌های رایج باشد. طبیعتا وقتی که در اطراف شما جنگلی وجود ندارد، منطقی نیست که به سراغ ساخت یک خانه چوبی یا جنگلی بروید که شاید هزارها بلوک نیاز داشته باشد. یکی دیگر از مواردی که می‌توانید در زمان ساخت خانه به آن توجه داشته باشید، نزدیک بودن آن به یک رودخانه یا دریاچه است که بعدا بتوانید به‌واسطه ساخت قایق در دنیای بازی به‌راحتی جابه‌جا شوید.

متریال ساخت خانه در ماینکرفت

متریال ساخت خانه در ماینکرافت کدام‌ ها هستند؟

بازی دست شما را برای انتخاب متریال ساخت خانه بسیار باز گذاشته است و تنها در برخی موارد محدودیت‌هایی وجود دارد. برای مثال شما می‌توانید برای ساخت یک خانه معمولی از بلوک‌های مختلفی همانند Wood ،Dirt یا Cobblestone استفاده کنید که هرکدام مزایا یا معایب خود را دارا هستند. البته که بلوک‌های Sand و Gravel هم در ساخت خانه به‌کار می‌روند، اما دقت داشته باشید که نباید از آن‌ها برای ساخت سقف استفاده کنید، چرا که سقوط می‌کنند. به یاد داشته باشید که استفاده از بلوک‌های پایه چوب، خانه شما را مستعد آتش‌سوزی می‌کنند و به همین دلیل ما به شما توصیه می‌کنیم تا حد امکان برای ساخت خانه از بلوک‌های سنگی یا دیگر مواد معدنی استفاده کنید. یکی از مستحکم‌ترین بلوک‌هایی که می‌توان از آن برای ساخت خانه استفاده کرد، بلوک Obsidian است که در بازی ماینکرافت از جریان پیدا کردن آب روی مواد مذاب ایجاد می‌شود.

خانه زیرزمینی در ماینکرفت

چگونه یک خانه زیرزمینی در ماینکرافت بسازیم؟

مواردی که تاکنون با یکدیگر مرور کردیم، بیشتر مربوط به ساخت خانه روی سطوح صاف بود. در‌صورتی‌که شما می‌توانید در عمق زمین یا در دل کوه نیز برای خود یک پناه‌گاه مناسب ایجاد کنید. درواقع ساخت خانه‌های زیرزمینی در ماینکرافت از مزایای مختلفی برخوردار است. چرا که ساخت آن‌ها معمولا آسان و ایمن است و به‌واسطه آن‌ها به راحتی می‌توانید به منابع معدنی بیشتری دسترسی پیدا کنید. شاید این خانه‌ها آن‌قدر در زمینه زیبایی‌شناسی حرفی برای گفتن نداشته باشند، اما از جهات بسیاری ارزش وقت گذاشتن و حفاری‌های بی‌پایان را دارند. برای ساخت یک خانه در دل زمین یا کوه بهتر است این موارد را درنظر داشته باشید:

  • درصورت امکان در یک تپه حفاری کنید: حفاری افقی در یک تپه برای ایجاد خانه‌ای همانند خانه هابیت‌ها بدین شکل است که شما می‌توانید به راحتی با حفر یک تپه برای خانه خود دیوار و سقف فراهم کنید.
  • هنگام حفاری مراقب باشید: اگر قصد دارید تا یک خانه کاملا زیرزمینی بسازید، باید حفاری عمیقی انجام دهید تا مطمئن شوید تا فضای زیادی برای ساخت‌وساز در اختیار دارید. هنگام استخراج به سمت پایین، مواظب غارها، دره‌ها و دیگر پرتگاه‌های مرگبار باشید.
  • تعداد زیادی کلنگ بسازید: از آن‌جایی که قرار است مدت زمان زیادی را صرف حفاری زیرزمینی کنید، به سرعت به کلنگ‌های بیشتر نیاز پیدا خواهد کرد. پس مطمئن باشید که تا حد امکان کلنگ‌های سنگی یا حتی آهنی برای خود ساخته باشید.
  • تعداد زیادی مشعل قرار دهید: از آن‌جایی که هیچ نور طبیعی در اختیار ندارید، در جای‌جای حفاری خود مشعل قرار دهید تا از دست هیولاها در امان باشید.
  • خانه خود را از سطح زمین پدیدار قابل دیدن کنید: ساخت یک پناهگاه مخفی و زیرزمینی تا زمانی‌که برای دیگران قابل پیدا شدن نباشد، خوب است. اما حواس‌تان باشد که نوعی ساختار سطحی که خانه شما را برای خودتان مشخص کند، برای شناسایی خانه درنظر گرفته باشید.

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محل تبلیغات اختصاصی

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

محل تبلیغات اختصاصی

جایگاه تبلیغات

محل تبلیغات اختصاصی

محل تبلیغات اختصاصی

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات

جایگاه تبلیغات